Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 183 / Bezoekers Vandaag: 2686
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 test automatische treinenloop...
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 3 4 (of 4)

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 02 jan 2011 :  09:18:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Seb, doe je zelf een plezier en verander lokadres 27 even in bijvoorbeeld 72. En vertel ons het resultaat.

@Walter, de volgorde en de werking van de melders is reeds gecontroleerd en zijn allemaal juist ingegeven. Dit probleem heeft hoogstwaarschijnlijk helemaal niets met koploper te maken, sterker nog ik weet het bijna wel zeker.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 02 jan 2011 09:22:51
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 02 jan 2011 :  11:18:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi wim en Walter,
Ja, het is een gek iets hè? maar ik vind het ook interessant om ervan te leren.

walter, ik zie aan de melders dat het goed is, ook in rijwindow bv. Klopte exact met wat de lok als eerste en tweede melder ziet.
Daarom vond ik het ook zo vreemd...de ene lok wel de andere niet. En bovendien reed die lok 27 eergisteren als een zonnetje door het KL systeem. Vreemd maar zoals gezegd...wel interessant.

Wim, ik zal dat eens proberen met een andere nummer te geven. Zal het later op de dag nog eens proberen.

FF terzijde,
Ik heb ook een lange trein gereden, stoomlok met 5 rijtuigen, en dat reed echt geweldig. Stopte overal exact en heb er ook al een ander gedeelte van de baan ook mee bereden tot zover die dicht is dan. Overal werkte het zoals het hoort. Ook met het drie-melder blok 5.

Weer bedankt jongens en hou jullie op de hoogte!!!

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !

Bewerkt door Seb op 02 jan 2011 11:19:35
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 02 jan 2011 :  23:57:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Seb

Hoi wim en Walter,
Ja, het is een gek iets hè? maar ik vind het ook interessant om ervan te leren.




Nee hoor het is niet geheel een wereld vreemd probleem. Komt me bekend voor.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 03 jan 2011 :  11:06:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou mijne heren,

Weer getest vanmorgen, gisteren geen tijd gehad, andere verplichtingen.

Nou ben ik misschien niet de allerslimste in de digitale treinenwereld maar ben wel iemand die probeert logisch na te denken en zaken uit te sluiten.
Ik heb lok 27 gewoon vanmorgen eerst eens op de baan gezet zonder eerst allerlei zaken te veranderen aan adres of andere data.
Alles gaat perfect..F7...F8....andere loks erbij...perfecte treinregeling....niks aan de hand. Maw, melders en wissels werken goed!!!

Nu heb ik een ding wèl vanmorgen verandert. Onder lok 27 hing nog een klein magneetje die op mijn andere baan reedrelais aanstuurde. Die heb ik eerst verwijdert. Maar blijf het vreemd vinden dat hij dus eerder daar geen 'last' van zou hebben.

Hier kan ik dus geen enkele logica meer uithalen. Eergisteren ook de laptop bv afgeloten gehad een keer om ahw even te resetten maar de lok 27 bleef zich toen elke keer vreemd gedragen behalve met die F7. Vanmorgen dus alles dik in orde, gewoon op adres 27 !!!

Hmmmm...dit gaat mijn logica te boven. Kan aan de laptop liggen, slechte koeling waardoor deze misschien 'fouten'maakt, de USB interface converter, storingen op het meldpunt 403 eventueel, die blijkt trouwens erg belangrijk te zijn voor aansturing van de wisselstraat omdat dit punt ahw nà het schaduwstation de eerste melder is die bereden wordt.
( Ik heb er trouwens voor gezorgd dat bv alle draden naar de meldpunten ook niet parallel lopen aan voedingskabels oid om zoveel mogelijk digitale storingen uit te sluiten.)

Maar toch komt het je bekend voor Wim, zo te lezen aan je antwoord nog.Ik blijf maar testen, misschien dat het gewoon kinderziektes zijn die niet te verklaren zijn, je ziet en hoort dat vaker.

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !

Bewerkt door Seb op 03 jan 2011 11:08:45
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 03 jan 2011 :  11:30:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Seb,

Dan denk ik dat het beter is als je gewoon door gaat met testen, en niet iedere zogenaamde misser hier meld. De wisselaandrijvingen zijn berucht en beroemd om hun gebrek aan bedrijfszekerheid. Het kan daarom dus weleens mis gaan. Maar zet in zo'n geval maar gewoon de spookdetectie aan, dan stopt alles gewoon vanzelf.
Verder is het denk ik beter dat je vergeet wat ik eerder zei over het mij bekend voorkomen, dat brengt jouw alleen maar verder van de wijs. Ziens 1985 werk ik met het Marklin Digitale systeem en ik ben in al die jaren al heel erg veel vreemde zaken tegen gekomen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 03 jan 2011 :  12:12:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja Wim, heb je helemaal gelijk in. Het werkt iig wel en dus zal ik blijven testen gewoon. Ook wat je zegt, marklin kan rare dingen doen en zeker de wisselspoelen.

Die spookdetectie is weer een goede tip, ga die maar eens aanvinken.

Bedankt zover !!!

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2011 :  21:01:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Na drie maanden van intensief testen/rijden na het plaatsen van dit topic wil ik dit topic offcieel aflsuiten met te zeggen dat alles perfect werkt !!!! Ik noem de twee zwakke schakels die bij mij voor alle problemen zorgden.

1, Een laptop met Vista en een USB serieel convertor. Dat werkte dus gewoon slecht met vele drop outs. Sinds een maand voor Koploper een eigen PC met XP erop, een seriele commpoort en elke dag weer opnieuw AUTOMATISCH RIJDEN zonder problemen !!!!

2. De zeer slechte betrouwbaarheid van de Marklin (losse) wisselrelais...zowel de oude als de nieuwere. Sorry maar echt bagger. Eindafschakelingen eraf/eruit halen lost dat voor 99,99% op maar ik zelf ga voor 100%. Ik weet, er zijn andere manieren om wissels te schakelen maar die komen weer met een nieuw prijskaartje.

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 3 4 (of 4) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina