Auteur |
Onderwerp |
|
SpekNek
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 09 jun 2010 : 23:10:44
|
Goedenavond,
Het is de zoveelste post van "hij stopt niet op tijd". Maar toch kom ik er niet uit na redelijk wat zoeken/uitproberen.
In blok 1 en 2 stoppen ze meestal wel, maar niet altijd op tijd. Met als gevolg boem . Heb met de snelheden zitten spelen, min op 5km/h, gem op 15, max op 30, helpt allemaal niet. Kleine opmerking. De detectie rails is maar 9 cm lang. Misschien is dat het probleem? En ik heb nog geen 'diode brug' om de spanningsval van de bezetmeldingen te compenseren (is dit het misschien?)
Verder: Ecos, viessman 5233, KL 7.
Wie o wie geeft me een hind?
Bij voorbaad dank
Een bijna wanhopige Rodie
Download Attachment: TestOvaal.bck 14,26 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 09 jun 2010 : 23:22:32
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door SpekNek
Goedenavond, Kleine opmerking. De detectie rails is maar 9 cm lang. Misschien is dat het probleem? En ik heb nog geen 'diode brug' om de spanningsval van de bezetmeldingen te compenseren (is dit het misschien?)
Wie o wie geeft me een hind? Een bijna wanhopige Rodie
Tja de hint geef je zelf al. Zou daar dan maar mee beginnen.
En dan de zoveelste keer maar weer eens als antwoord. IJK de snelheid op de juiste manier de 1855 is helemaal niet geijkt en de nadere heeft geen snelheden voor de eerste 4 rijstappen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
Bewerkt door Wim Ros op 09 jun 2010 23:29:52 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 09 jun 2010 : 23:59:40
|
Rodie,
Indien "geen" diodebrug hang dan het middendeel zonder bezetmelder voorlopig bij op de inrijmelder en rij in één richting.
Sommige loks zijn bijna zo lang als de stopsectie, als hij pas gedetecteerd wordt op de laatste as, dan is koploper steeds te laat.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2010 : 21:05:24
|
Hallo Rodie?,
In HO gebruik ik bezetmeldsecties van tenminste 30 cm, maar het liefst tussen de 40 en de 50 cm. Dan schieten treinen niet door maar komen netjes in de stopsectie to stilstand. 9 cm is namelijke wel heel kort om netjes te stoppen. Voor N kun je ongeveer de helft van de waarden nemen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 20 jun 2010 : 00:14:53
|
En toch is er helemaal niks mis mee met een stopsectie van 9 cm óók niet in H0.
Wel dient er aan een aantal voorwaarden te worden voldaan, zoals diodebrug, gereduceerde snelheid en onmiddellijk stoppen in de stopsectie. Dat laatste is veel meer een beveiliging voor jezelf tijdens het leren remmen. Als een loc eenmaal dit onder de knie heeft zal die altijd op de eerste of 2de as stoppen.
Grtzz Rob
Fantasia >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 15 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 20 jun 2010 : 12:29:14
|
Rob, Dan moet je er wel even bijvertellen dat je met lage minimum snelheid moet rijden bv. 5kmh. Anders is dat direkt stoppen geen gezicht...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 20 jun 2010 : 13:16:08
|
En bij zo'n lage minimumsnelheid vind ik het nog steeds geen gezicht, zeker omdat een te lage snelheid ook weer niet handig is. De kans dat je dan te hard bij de stopmelder aankomt wordt wel erg groot. En dan werkt bijv. doorrijden in cm niet meer. Naar mijn idee werkt het beste gewoon de minimumsnelheid op 20-30 km/u zetten en zorgen voor voldoende lange stopsecties icm netjes afremmen.
Huub |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 20 jun 2010 : 15:28:38
|
Zo doe ik het ook
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 20 jun 2010 : 16:36:50
|
Hallo Theo en Huub,
Ik ben het helemaal met jullie eens en zo zit mijn baan ook in elkaar. Alles remt er heel erg mooi. Het is volgens mij ook het systeem, zoals dat voor Koploper is bedacht. Daar zijn nog wel draadjes over te vinden op het forum als je gaat zoeken. Ik respecteer overigens dat Rob er een een systeem op nahoudt, dat op een andere filosofie is gebaseerd.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
uermend
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2010 : 14:26:35
|
Hoi,
Heb hetzelfde probleem gehad.
Fout zat in de min en max tijden voor rijden minimum snelheid. deze moeten laag zijn bij korte blokmelders. in te stellen bij <instellingen per database> <remmen/sppoktrein/massa>
en
uitschakelen van optrek/remvertraging in decoder van trein.
en
instellingen van massa simulatie in onderhoud treintypes. mag ook niet te hoog zijn.
suc6
Sander |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2010 : 21:56:41
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door uermend
Fout zat in de min en max tijden voor rijden minimum snelheid. deze moeten laag zijn bij korte blokmelders. in te stellen bij <instellingen per database> <remmen/sppoktrein/massa>
Kun je uitleggen waarom dit zou moeten? Die tijden geven de minimale en maximale tijd aan dat een trein bij het leren remmen op minimale snelheid moet rijden vóór de stopsectie bereikt wordt. Dus wat de lengte van de blokmelders hiermee te maken heeft, ontgaat me even.
Huub |
|
|
|
Onderwerp |
|