Auteur |
Onderwerp |
Pagina: 1 2 3 4 5 6 (of 6) |
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2022 : 22:23:29
|
Ik verval in herhaling. In Algemeen -> Communicatielogging -> tab Bezetmelding kun je maximaal 12 bezetmelders opgeven die je naar believen met aan- en uitvinken bezet kunt melden, dus ook langdurig. Voor die 12 bezetmelders kun je dus in de testmodus precies hetzelfde gedrag simuleren als op je baan. Voor het meeste testwerk is dat ruim voldoende.
Naar jouw situatie, je hebt aangegeven dat de overweg open moet bij bezetmelder 4.07, 4.12, 4.13 en 5.02 en dat doet hij blijkbaar ook netjes.
groet, Huub |
|
|
phdirk
Netherlands
2583 Posts |
Geplaatst - 09 feb 2022 : 16:06:06
|
Hallo Huub,
Bedankt voor voor deze reminder. Ik was alweer vergeten, terwijl het bij het rijden in demomode heel handig is.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 09 feb 2022 : 22:49:05
|
Dank je Huub, dat klopt.....bij genoemde melders gaat de overweg open, dat moet, .....maar dus ook bij 4.12, 4.13 en 5.02......als de trein doorriidt naar blok 21......juist dan moet de overweg in deze rijweg DICHT blijven.
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
Bewerkt door Seb op 10 feb 2022 00:02:28 |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 10 feb 2022 : 13:00:26
|
Beste allen,
Een overweg kun je op zoveel manieren laten werken.....das bekend. Ik heb vorig jaar met meerdere fysieke bezetmelders en uiteindelijke 'wijsheid' een andere overweg werkend gekregen, met korte of langere treinen en ook van Aanvulling uItgebreide overweg "overweg meteen na perron' gebruik gemaakt. Ik ben aan te testen, even alleen in blok 32 naar 21...heel eenvoudig, twee richtingen en een perron. Vind het leuk om te leren en dus ook met n combinatie van Logische en Speciale actie iets werkend te krijgen.......dit moet toch in mijn geval niet moeilijk zijn? Als ik zie en lees wat sommige ermee doen kan dit toch niet zo anders zijn?
Ik begrijp ook goed dat een testmodus andere resultaten geeft, want de melders in de testmodus ( afhankelijk van je vertragingsinstellingen in de database) laten de acties misschien/soms anders werken dan ze reageren op de fysieke baan, waar een trein fysiek wel melder(s) bezet houdt zolang hij daarop staat. Sowieso is testmodus een hulpmiddel.
Ik heb als test wat meerdere bezetmelders aangemaakt in blok 21 en in 32.....en alleen met speciale acties werkt dat perfect. Ook heb ik daar weer gebruik gemaakt van de mogelijkheid in 'uitgebreide overweg' om de slagboom open te houden zolang de trein op blok 32 blijft stilstaan, zogauw de trein vertrekt gaat de overweg netjes dicht. Ook het doorrijden zonder stop werkt met deze test met alleen gebruik van speciale actie !
Maar goed, blij zou je zeggen.....maar dat betekent dat ik meerdere fysieke melders moet gaan aanleggen, onder de baan kruipen, s88 melder extra, diode truc enz enz. Dat terwijl de logische en speciale actie eigenlijk perfect werkt........op EEN ding na.......en dat is wanneer de trein NIET STOPT langs t perron van blok 32. En juist dat zou moeten werken.
In logische actie kun je dat aangeven met WANNEER WAAR 'Blok rijdt trein van/naar' met in VAN/NAAR BLOK de optie 32>21......... Juist deze instellingen ZOUDEN mijn probleem moeten oplossen....tenslotte is die optie daarvoor. Wat staat er dan niet goed ingegeven?
Nogmaals....neemt de trein even pauze in blok 32 dan werkt alles.....maar rijdt hij er voorbij met t gereserveerde blok 21 dan gaat het dus fout bij bezetmeldpunt 4.13.Hoe kan dat dus......alles werkt behalve 4.13.( en bij 4.12 en 5.02 richting blok 21 )
Ik begrijp dat werken met logische en speciale acties nogal wat ervaring betracht.........maar waarom DIT toch niet volledig werkt na zoveel onderzoek begrijp ik niet...zie ingediende ZIP file eerder. Ik heb van velen al heel veel wijsheid mogen ontvangen de laatste jaren maar waar ooo waar zit hier in dit geval dan toch de fout?
Ik ga iig een fysieke test opstelling maken en kijken of er in dit geval echt verschil is.....maar de logging liegt niet....overweg dicht 4.14...bij 4.13 ff open en bij 4.15 weer dicht..... Als t niet kan zal ik fysieke melders zoals ik omschreef aan gaan leggen maar wil er eerst alles aan doen om er achter te komen wat ik hier niet goed/fout doe.
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
Bewerkt door Seb op 10 feb 2022 13:04:43 |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 10 feb 2022 : 21:17:30
|
Laten we even een doorrijdende trein van 49 via 34 naar 21 volgen. Zodra de trein blok 34 binnenrijdt, wordt logische actie "Viessmann 34 > 21 Dicht" waar en de overweg sluit. Die sluitopdracht wordt één keer gegeven, dat kun je zien in de communicatielogging. Dan wordt 5.02 bezet en gaat de overweg weer open, resultaat van o.a. het waar worden van logische actie "Viessmann 21 > 34 Open" 4.15 is weer het signaal om te sluiten En bij 4.07 weer open, o.a resultaat van het waar worden van logische actie "Viessmann 34 > 21 Open"
Omdat je toch al met logische acties werkt, zou ik alle logica voor de aansturing ook volledig in die logische acties houden. Voor het open en sluiten van de overweg is één speciale actie genoeg. En die speciale actie laat je reageren op de uitkomst van één logische actie, niet meer en niet minder. Je kunt dan namelijk in de monitor 'uitkomst logsiche acties' zien of die acties op het goede moment waar of niet waar zijn, wat het makkelijker maakt om fouten te verhelpen. Het maakt het ook makkelijk om dubbelingen in de voorwaarden te ontdekken, die je er nu wel in hebt zitten.
Groet, Huub
|
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2022 : 13:31:59
|
Dag Huub, zeer dank voor je uiteenzetting. Ik ben er al de hele ochtend mee bezig omdat ik voel en ook dus merk( wat jij aangeeft) dat er een tegenstrijdig commando wordt gegeven. Jouw uitzetting ga ik nu stap voor stap volgen wat ik kan doen met de logische actie alleen.......ik kom er dus op terug als dat lukt. Het moet lukken. Deze zip file kreeg ik destijds van een koploper collega, waarvoor dank ( weet even niet meer van wie) maar daarmee ben ik afgelopen week verder gegaan nadat ik vorig jaar t heb laten liggen toen t maar niet lukte.
Ik ga met je idee aan de gang.....dank je Huub...laters.
Grtzzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2022 : 13:45:00
|
Wat jij wilt, kan in ieder geval. Maar het is niet eenvoudig. Omdat je dezelfde melders gebruikt voor het openen en sluiten (afhankelijk van de rijrichting), zul je ook iets met die rijrichting moeten doen in de voorwaarden.
Ik zag net dat ik op mijn eigen baan zelfs helemaal geen speciale actie gebruik voor de overweg, maar een schakelaar die reageert op een logische actie. Daarvoor heb ik dan wel 26 logische acties en twee sequensen. Maar ik heb wat aanvullende wensen (o.a. de mogelijkheid de overweg handmatig te bedienen), ik denk dat jij het met minder logische acties wel moet redden.
groet, Huub |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2022 : 14:04:14
|
Ja Huub, ik voel ook dat t niet eenvoudig zal zijn.....ik mis op gebied van logische acties features wel wat ervaring. Maar goed....das geen probleem maar meer een uitdaging he. Leer er ook weer van.
Idd.....met meerdere melders zou t fysiek iets makkelijker zijn maar je weet de genoemde 'bezwaren'. Dus ik ga eccht zoeken naar de mogelijkheid icm de logische acties....dat moet lukken, tenslotte bij jou ook. Veel denkwerk en tijd maar dat hoort erbij. Ik ga aan de slag. Ik merkte in de gauwigheid toen ik als test die speciale actie even uitvinkte bij actief dat iig 5.02 de overweg NIET meer open ging......dat was al iets. Nu de rest nog
Nogmaals zeer dank voor de aanzet Huub
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 12:20:55
|
Even ter info Huub en Dirk. Ik heb opnieuw de Zip BCK file Kempenbaan van Dirk geladen......die hij vorig jaar februari op dit topic had gezet. Ben dat, met de ''kennis'' van nu opnieuw aan t bestuderen. Na een dag werk gisteren kwam en kom ik er zelf niet uit......is te groot voor me op dit punt om t te overzien.....daar waar Koploper toch al jaren mij vele diensten bewijst.
In de testmodus ben ik de baan van Dirk aan t visualiseren voor mezelf, welke trein/spoor naar waar gaat, wat gebeurt er allemaal en daarmee in combinatie met de logische en speciale acties aan t uitpluizen. Ik zag wel in de gauwigheid dat bv overweg 20 niet dichtgaat als de trein van blok 1 of 2 naar blok 9 rijdt.....en moet dus uitzoeken via de testmodus waarom dat is.
Dus nog een lange weg te gaan. Misschien kan ik deze gegevens van Dirk dan ook zo gebruiken/invullen im mijn situatie. Fingers crossed
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 13:15:06
|
@ Dirk,
Beste Dirk, ik weet niet of jij deze Kempenbaan BCK bij de hand hebt om een vraag van mij te beantwoorden??
Gaat om t volgende: jouw blok 27 naar 1 en 2 lijken erg veelop mijn situatie 21 naar 32 en 33.( en 34) en probeer me daar even op te concentreren om de logistiek te doorgronden. Alleen is blok 21 bij mij een twee-richtingspoor ( incl overweg) naar mijn schaduwstation en station Augsburg, bij jouw is 22/27 n een-richting spoor naar schaduwstation/station. Plus......de AKI ligt niet in een blok zo te zien.
Maar goed, mijn vraag; Ik zie bij de logische en speciale acties nergens bezetmelders ingevuld van die blokken aangevinkt. Is dat omdat in Logische acties bij Wanneer waar '' blok rijdt trein van/naar.....en bij de optie Van/naar blok 27>1 is aangevinkt? maw.......weet koploper dan zelf om welke bezetmelders t gaat....en hoef ik die bezetmelders dan niet aan te vinken bij speciale acties. Maar......moet dat bij mij wel vanwege het eenrichtings blok 21 met overweg daarin?
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
Bewerkt door Seb op 12 feb 2022 13:36:06 |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 13:44:46
|
Zoals ik eerder aangaf, omdat je toch al met logische acties werkt, zou ik alle logica voor de aansturing daar ook houden. Dus volledig in de logische acties zorgen dat er uiteindelijk een logische actie waar wordt als de overweg dicht moet zijn en onwaar als die open moet zijn. Die logische actie is dan de input voor de schakelaar of de speciale actie waarmee je de overweg daadwerkelijk bedient. Reden om het zo te doen, je houdt het overzichtelijk omdat je alles wat er gebeurt kunt volgen bij de Uitkomst logische acties.
Een vraag over jouw baan. Ligt de overweg in de wisselstraat tussen 21 en 32/33/34? Ofwel, mag de overweg open als die wisselstraat wordt vrijgegeven? Zo ja dan is er een vrij simpele oplossing voor, namelijk de overweg als schakelaar opnemen in de wisselstraat. Hoef je verder niks meer met logische en/of speciale acties te doen.
groet,Huub
|
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 14:21:41
|
Dag Huub, ja mogelijkheden genoeg...maaar ik moet het totaaloverzicht van deze materie zien te begrijpen....pas dan kan ik LOGISCH denken.....waar mee jullie al wetenschappers zijn.
Ik ben gisteren tot laat toe bezig geweest met wat je al voorstelde, maar krijg er geen greep op. Stel dat ik enig voorbeeld had in mijn situatie zou ik het kunnen uitlezen en gaan begrijpen wat de logica is. Nu valt dat kwartje gewoon nog niet......vandaar teruggrijpen naar dat Kempenbaan project. Zogauw ik dat begrijp kan ik misschien een logische contructie maken. Kan zeker zo zijn dat wanneer ik t in orde heb, of iemand het voordoet, ik dan zeg......ooh, wacht ff, dat ik dat niet eerder snapte ...maar ja, das altijd he.
Huub, de overweg ligt NA de wisselstraat gezien vanuit 32, 33 of 34....ongeveer 100cm verder. Met wat vertraging van treinvertrek lijkt dat in de testmodus te werken.....alsook de slagbomen die ik langzaam laat dicht en opengaan. Anders krijg je dat vroegere Marklin effect.....flats, dicht Baanvak 21 wordt gereserveerd uiteraard voor vertrek uit 34, maar die wissels worden dan opengereden, dus niet bediend in Koploper, alleen vanuit 21 naar 32, 33 en 34 uiteraard. Ik was ook al op zoek naar mogelijkheden voor een gereserveeerd baavak icm de overweg.
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 16:02:03
|
Het doorgronden van andermans logica is nog lastiger dan die van jezelf, dus ik zou die kempenbaan laten voor wat het is. Is toch niet een op een toepasbaar in jouw situatie.
Ik blijf nog even doorzeuren over de plaats van de overweg en jouw baan. Misschien dat je het al genoemd hebt, maar zo te zien rijd je niet met volledig gedetecteerde treinen, klopt dat? De overweg ligt dus na de wisselstraat, dus in blok 21? En dan in het begin van dat blok neem ik aan? Zo ja, valt de overweg volledig binnen melder 4.15? En op welk moment moet de overweg open, bij het bereiken van welke bezetmelders?
groet, Huub |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 16:30:27
|
Hi Huub, blij dat je blijft '' zeuren'' hoor...dank daarvoor
De overweg ligt tussen 4.15 en 4.07, vanaf 4.15 is dat ong maar 50 cm, vandaar dat een trein die vertrekt uit 32, 33 of 34 daar ( na stilstand bij t perron ) niet te vlug moet vertrekken om de overweg op tijd te sluiten. Als de trein NIET stop in 32, 33 of 34 richting blok 21 moet de overweg zeker op tijd sluiten....bv bij 4.14, 4.11 en 5.01. Melder 4.07 ligt ong 120 cm voor de overweg....gezien richting Augsburg station.
Klopt, ik heb dus de BZM 4.15, 4.07 en 4.16 in blok 21...tussen de melders is de massa op twee railstaven, dus geen doorlopende bezetmelding. De overweg ligt niet in een meldpunt.
Klopt ook, de zaak van de Kempenbaan is niet volledig toepasbaar maar heb uit de data waarden wel een en ander kunnen uitlezen, leren begrijpen en als test eens ingevoerd...nog niet getest. Erg veel data idd.
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
Bewerkt door Seb op 12 feb 2022 17:03:49 |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 16:48:54
|
Het op tijd sluiten is niet de grootste uitdaging, het daarna weer op tijd openen wel. Moet dat op de melders 4.07, 4.12, 4.13 en 5.02? |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 17:08:41
|
Huub, sluiten van overweg bij doorrijden van 32, 33 en 34 zou t beste kunnen beginnen op 4.14, 4.11 en 5.01...das zeker op tijd. Bij 4.07 zou de overweg weer open mogen...heb geen echt lange treinen.
Andersom in rijrichting zou de overweg moeten sluiten bij 4.07.....en weer open kunnen op 4.13, 4.12 en 5.02. Normaal kan ik in speciale acties wat vertraging kunnen toepassen op het omhoog gaan van de slagbomen. Maar jij zou t liefste alleen logische acties toepassen. En dan zou 4.14, 4.11 en 5.01 beter zijn.
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
Bewerkt door Seb op 12 feb 2022 17:18:29 |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 17:19:04
|
Vertraging kun je wel in de speciale actie doen, maar ik zou de logica niet zowel in de logische als de speciale acties doen. Dan zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Ik ge even wat proberen. Wordt vervolgd.
Huub |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 17:21:38
|
Das helemaal super Huub
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
|
|
phdirk
Netherlands
2583 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 17:40:02
|
Hallo Seb,
Ik zelf moet de Kempenbaan ook weer even opzoeken. Het was niet mijn eigen baan. Dan moet je er altijd weer even in inwerken. Ik ga dat doen en ga ook kijken hoe één en ander toepasbaar zou zijn op jouw baan en vooral natuurlijk wat de logica achter het geheel was. Ik kom er dus ook op terug.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 18:51:36
|
Ik heb wat bedacht, zie database. Alle logische acties die ik gebruik, beginnen met 'owg'. Naast de logische acties worden er nog vier sequensen gebruikt. Het kan zijn dat het nog wat efficiënter kan, maar het werkt zo in elk geval en is het hopelijk een beetje te doorgronden.
Het sluiten gebeurt als een trein van blok 32/33/34 naar 21 rijdt of omgekeerd. Het openen gebeurt op basis van de bezetmeldingen, maar die doen alleen mee als de rijrichting ook klopt. Dus als 4.07 bezet wordt, zal de overweg alleen openen als de rijrichting van A naar S is.
Waarom die sequensen? Om een status te onthouden. Bijvoorbeeld de rijrichting. Met een logische actie "blok trein rijdt van naar" kun je de rijrichting bepalen. Maar die logische actie is alweer niet waar, als je de status nog wel nodig hebt.
De schakelaar reageert op de logische actie "owg dicht (W) open (NW)". Het werkt dus zonder speciale acties. De meeste andere heb ik dan ook verwijderd, ook omdat die het mooie plannetje verstoorden. Het vertraagd openen kun je eventueel in de sequens regelen.
Kijk eens of je hier iets mee kan. Ik zie het wel.
groet, Huub
Download Attachment: 202228163944.zip 57,76 KB |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 20:58:20
|
Ha die Huub,
Vast een zeer grote dank voor je bijdrage en je werk voor mij !!!! Ik ga t morgenvroeg meteen laden....echt benieuwd wat ik allemaal zal zien. Voor jou nu Feierabend gewenst....ik laat je zsm wat weten. Vanavond hier ook ff rust genomen maar morgenvroeg er tegen aan.
Nogmaals bedankt en erg benieuwd Huub
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 21:08:24
|
Het is een leuke uitdaging.
Ik bedacht me trouwens nog dat ook deze nog niet helemaal goed werkt. Als er bijvoorbeeld een trein van 21 naar 34 rijdt en op melder 7.12 staat een trein te wachten, gaat de overweg net zo vrolijk weer open. Is ook wel een oplossing voor, maar maakt het wel weer ingewikkelder. Dus voor het proberen te doorgronden, eerst maar even kijken of dit voor de rest wel werkt zoals gewenst.
Groet, Huub |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 22:56:35
|
Zeer zeker Huub, een uitdaging blijft t he. Maar wat een werk heb je ermee gehad als ik dat zo zie in de logische acties. Dus ik kon t niet laten het toch te gaan testen.....geen feierabend hier.
Ik moest wel wat zaken nog even wijzigen nadat ik je BCK had geladen want de centrale stond weer op marklin en de digitale zaken waren wat ontregelt. Ook de decoder types van de loks waren verdwenen. Maar heb dat allemaal ff gecorigeerd en t maakt niet uit want dit draait allemaal op mijn laptop......daarmee kan ik oefenen tot ik een ons weeg.
Alleen een ding is vreemd. Ik kan niet test rijden.....de lok blijft staan in de testmodus, hoewel de rijwegen worden gereserveerd....de snelheid in de rijwindow loopt ook op maar de lok vertrekt niet. Ik ben al een uurtje aan t zoeken waarom.....n oude BCK geleaden, die werkt wel.
Ik stuur je toch even de BCK met de ECos instellingen.....misschien zie jij een fout. Want ik zal toch eerst een lok moeten laten rondrijden om te zien wat er nog fout mocht gaan, nav jouw laatste antwoord......misschien zit er een bug ergens. Kun je dat misschien zo zien ergens? instellingen database enz is verder niet aangetast...staat in testmodus enz enz.
Grtzz Seb
Download Attachment: 2022212183450_20220212_224040.zip 56,89 KB
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
Bewerkt door Seb op 12 feb 2022 23:05:19 |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 23:08:32
|
Sorry. Instellingen per database -> algemeen-1 -> vinkje zetten bij 'Bij testen genereer bezetmeldingen'. Die haal ik zelf meestal weg om beter te kunnen volgen wat er gebeurt, maar vergeten terug te zetten.
groet, Huub |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2022 : 23:14:16
|
Yep, thanks......jij weet echt van wanten. Nou kan ik eens lekker gaan ''rondrijden'' en zien wat er allemaal gebeurt. Hoe kom jij in hemelsnaam aan al die aansturingen? wat er allemaal in staat
Thanks Huub......we 'spreken'elkaar.
Grtzz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, Ecos en boosters, 6021,èn.... genieten als een kind ! |
|
|
Pagina: 1 2 3 4 5 6 (of 6) |
Onderwerp |
|
|
|