Hallo koplopers Op ongezette tijden krijg ik de onderstaande melding: ClearCommError failed (win error code 5). Ik kan koploper wel weer opstarten maar er ontnbreekt veel. Als ik een backup van eerdere datum bv. mijntreinbaan_20190916_194815.zip wil opstarten wordt er gevraagd naar een wachtwoord. Ik weet van geen wachtwoord, al die jaren nooit gebruikt. De vraag is dus; Wat moet ik doen? Met vriendelijke groet, Herman Ficke
De foutmelding wordt veroorzaakt door het wegvallen van de verbinding tussen de PC en de Comport verbinding, waarschijnlijk een USB kabel probleem. Connector in de USB aansluiting maakt even geen contact.
Een backup file inlezen werkt alleen via de restore optie, de zipfile kun je en mag je zelf niet uitpakken dat doet Koploper voor je via restore. Hier zijn al meerdere draadjes over vol geschreven.
De melding ClearCommError failed (win error code 5) heeft niets met een fout in koploper te maken. Dit betreft een fout in de verbinding tussen de centrale en je pc. Waarschijnlijk een slechte verbinding op je USB kabel. Controleer de verbindingen. Wat betreft de vraag naar een wachtwoord, hierover kan je op het forum in vorige draadjes de oplossing vinden.