Auteur |
Onderwerp |
|
Wim E
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 06 sep 2019 : 17:55:53
|
Hallo beste koplopers
Mijn vraag is als je wissels verkeerd om gaan en dat alle 14 kan koploper dit regelen. |
|
prehorst
Netherlands
604 Posts |
Geplaatst - 06 sep 2019 : 19:22:14
|
Wim
Dit kan je in koploper regelen door bij de wissel eigenschappen fout aangesloten. aan te vinken.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.4 )
|
|
|
Wim E
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 06 sep 2019 : 19:46:26
|
Mijn dank is groot. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
phdirk
Netherlands
2586 Posts |
Geplaatst - 06 sep 2019 : 23:19:07
|
Hallo Wim E,
Realiseer je wel dat in Koploper het zwarte pootje van het wissel de actieve poot is, dus daar waar de trein heen rijdt. Het blauwe pootje is de niet actieve poot. Intuïtief denk snel dat het andersom is, maar dat klopt niet. Je kunt inderdaad via 'fout aangesloten' de wissels weer goed schakelend krijgen, maar het beste is gewoon de aansluitingen te verwisselen. Dan gaat het altijd goed.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Bonaza
Belgium
793 Posts |
Geplaatst - 07 sep 2019 : 20:48:59
|
Beste Wim,
Of je nu daadwerkelijk de aansluitingen fysiek wisselt of dit software matig doet heeft het zelfde effect. En verder maakt dit niets uit.
Groeten
Marcel |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 07 sep 2019 : 21:27:22
|
Nee, Marcel dat is niet waar.
lees. quote: Wissels en seinen kunnen ook in de centrale worden aangemaakt. Dit is echter niet verplicht voor een goede werking als alleen met de Pc wordt gereden. Wanneer een wissel wel in de centrale is aangemaakt, werkt in Koploper de indicatie 'fout aangesloten' bij de eigenschap van een wissel niet meer. Het is verplicht om de wissel goed aan te sluiten zodat het symbool op de Ecoscentrale daadwerkelijk overeenkomt met de stand op de baan. Bij een drieweg wissel en een engelse wissel met twee aandrijvingen is het wel aan te bevelen om deze in de centrale aan te maken. Ook moet de stand van het symbool op de centrale overeenkomen met de werkelijke stand op de baan.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Bonaza
Belgium
793 Posts |
Geplaatst - 07 sep 2019 : 21:58:09
|
Klopt Wim R, maar Wim E heeft nergens gezegd dat hij met Ecos rijdt.
Marcel |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 08 sep 2019 : 12:40:12
|
Nee, en daarom vertel ik hem dat ook, en zeg niet dat het altijd werkt als je dat vinkje zet zoals jij dat wel doet voorkomen. Mijn antwoord is volledig, ook al was de vraag onvolledig. Daar zit het verschil.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Wim E
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 19 sep 2019 : 11:39:20
|
Sorry beste koplopers, dat ik verder geen reactie heb geplaatst, ik dacht namelijk dat het onderwerp gedaan was,Maar bij deze Wim ik heb een DR5000 en geoline wissels met de 61195 en 61196 En nog maals allen bedankt hier kan ik wel mee verder. |
|
|
|
Onderwerp |
|