Waarom zou je niet harder willen rijden dan 17 km/uur. Die redenering volg ik niet helemaal. Mijn Hippel rijdt maximaal 30 km/uur en dat is ongeveer de langzaamste loc. Dat past precies. Anders kun je nog voor de betreffende loc nog met 14 stappen gaan rijden, dan moet je wel 17 km/uur kunnen halen.
Heb je eerst je decoder goed ingesteld voordat je gaat ijken? Dus eerst de maximale snelheid instellen die je wilt, dat doe je proefondervindelijk door een waarde in CV5 te schrijven en Koploper daarna op snelheidsstap te laten ijken. Dit herhaal je totdat het naar je zin is. Daarna heb je de hele snelheidstabel in stappen ter beschikking om de lok te ijken. Dan zou je sneller dan 17 km/h moeten kunnen komen.
Alleen kun je 17 km/u niet verdelen in 28 stappen. Oftewel je moet ijken tot max 17 km/u en daarbij gebruik je niet alle decoder stappen. Ik denk dat daar een deel van het probleem zit. Als het anders is dan begrijp en zie ik het probleem niet. Oftewel plaats een backup, en geef aan waar volgens jouw he probleem zit.
Alleen kun je 17 km/u niet verdelen in 28 stappen. Oftewel je moet ijken tot max 17 km/u en daarbij gebruik je niet alle decoder stappen.
Blijkbaar wil Henk Jan tot 130 km/h gaan. Dan zal hij eerst de max snelheid van de decoder goed moeten instellen. En dan kan hij wel 28 stappen gebruiken.
En de opmerking van Ben is misschien ook niet geheel onbelangrijk Scheelt je ook een slok op een borrel.