Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 226 / Bezoekers Vandaag: 12783
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vaste route wordt niet opgepikt
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Eenerspoor

Netherlands
161 berichten

Geplaatst - 24 sep 2019 :  15:00:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Op onze clubbaan worden de vaste routes "Loc wissel van 30 naar 32 (uit 26)" en "Loc wissel van 30 naar 33 (uit 26)" niet opgepikt. Niet tijdens het rijden en ook niet tijdens simulatie. Wij begrijpen niet waarom.
De vaste routes: "Loc wissel van 30 naar 32 (uit 2)" en Loc wissel van 30 naar 33 (uit 2)" worden tijdens simulatie wel opgepikt. Tijdens rijden is nog niet uitgeprobeerd.
Wie kan ons uitleggen wat we verkeerd doen met de genoemde vaste routes uit 26?

Mvg,
Henk

Download Attachment: MSC-Roden-H0-baan-Test-2019-09-24.zip
55,81 KB

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  15:16:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  15:47:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook als we die vinkjes wel zetten, worden de route uit 26 niet opgepikt.
Daarom heb ik de routes uit 2 aangemaakt, om te zien of die wel worden opgepikt en dat gebeurt dus.

Mvg,
Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  16:23:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hij start niet vanuit blok 26 omdat er in blok 35 een stopverbod geldt.

quote:
Wanneer de trein nu 'toevallig' tijdens het automatisch rijden rijdt vanuit het richtingsblok naar het eerste blok uit de vaste treinroute zal Koploper de vaste treinroute gaan starten. Als echter in beide blokken om wat voor reden dan ook een stopverbod geldt, zal Koploper de vaste treinroute niet starten ook al rijdt Koploper door het richtingsblok naar het eerste blok. Deze stopverboden zijn niet de stopverboden die gelden in de vaste treinroute, want die is nog niet gestart. Denk hierbij aan stopverbod uit een variabele treinroute of een trein die te lang is voor een blok.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  16:39:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim

Helaas! Het vinkje bij "stopverbod in huidig blok" in "Aanvulling blokgegevens" is weggehaald, maar de vaste routes vanuit 26 worden nog niet opgepikt.

Mvg,
Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  16:59:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hebt een stopverbod als de trein langer dan 10 cm is (de bloklengte bij aanvulling blokgegevens) en bij de variabele routes.
Heb je die allebei aangepast?

groet, Huub

Bewerkt door hubertus op 24 sep 2019 16:59:56
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  17:14:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Henk,

Je hebt zoveel beperkingen opgelegd, dat je zelf door de bomen het bos niet meer ziet.

Uit een van de variabele treinroutes

quote:
Stopverbod in blokken 4, 8, 17, 22, 29, 35, 51 en 101


Lijkt mij dat blok 35 daarbij staat.

En dit is het complete overzicht van alle beperkingen voor loc 24.



Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Bewerkt door Wim Ros op 24 sep 2019 17:18:27
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  18:21:42  Toon profiel  Reageer met citaat
@Hubertus:
Ik heb die lengte op maximaal gezet en nu worden de routes uit 26 wel opgepikt.

Het blijft voor mij een raadsel, waarom dezelfde routes vanuit blok 2 wèl worden uitgevoerd, terwijl de treinlengte in 35 op 10 cm staat.

@Wim:
Een vaste route gaat toch altijd boven een variabele? De vaste route overruled toch de variabele route?

Hoe maak je trouwens zo'n overzicht als je daar laat zien voor loc 24?

Mvg,
Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet;

Bewerkt door Eenerspoor op 24 sep 2019 18:25:08
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 sep 2019 :  19:43:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Henk,

Waarom trek je onze adviezen en kennis in twijfel??
Wij geven je aan waarom het niet werkt.

En nee een vaste treinroute gaat niet boven een variabele treinroute.

Zie hier wat er wel geldt.


Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 24 sep 2019 20:13:29
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 25 sep 2019 :  08:25:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Afgezien van dat vinkje waar Wim naar verwijst, een vaste route kan pas overrulen als die is gestart. En dat is nog niet het geval.
Waarom het vanuit blok 2 wel werkt, is voor mij ook een raadsel.
Niet vanwege dat blok 35, want die zit pas verderop in de route. Maar blok 101 kent ook een stopverbod, dus ik zou verwachten dat de route om die reden ook vanuit 2 niet zou starten. Wie het weet mag het zeggen.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina