Auteur |
Onderwerp |
|
Dirk
Belgium
159 berichten |
Geplaatst - 13 dec 2017 : 20:24:35
|
Heren, Sinds vandaag krijg ik een onbekende fout als ik koploper opstart, Ik heb geen idee wat er veranderd is, de baan is in opbouw en gisteren heb ik nog met koploper getest. Vandaag heb ik een terugmeldmodule erbij gezet, die werkt gewoon op de centrale, maar zodra ik koploper opstart en ik druk op het groene spiegelei dan initialiseren de wissels en dan krijg ik de de foutmelding in een bibberend scherm en alles loopt vast. Bijgevoegd mijn database en hopelijk ook een screenshot van de melding
[URL=http://s1320.photobucket.com/user/profbd/media/koploper/koploper%20error_zps25ixwa0v.jpg.html][IMG]http://i1320.photobucket.com/albums/u528/profbd/koploper/koploper%20error_zps25ixwa0v.jpg[/IMG][/URL]
Download Attachment: baanDirk.zip 3,92 KB
mvg
Dirk |
|
Bonaza
Belgium
775 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2017 : 20:48:52
|
Beste Dirk,
Ik heb niet naar je baan ontwerp gekeken. Maar dit lijkt mij een slechte verbinding tussen je pc en je centrale. Ik heb dit zelf in het verleden ook eens gehad. Waarschijnlijk met de terug meldmodule te plaatsen een slecht contact ergens gemaakt.
Groeten
Marcel |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2017 : 22:26:03
|
Er zijn helemaal geen verbindingen tussen de blokken en er zijn totaal geen bezetmelders aan de blokken toegewezen. De gehele database en dus de baan zal niet werken. Eigenlijk kunnen wij en kan jij er niets mee. Vul het eerst eens goed in en als het dan nog niet werkt stel je vragen.
Je screenshot is onzichtbaar voor ons.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2017 : 11:39:19
|
Wim,
Je hebt niet goed gelezen of het niet begrepen. Ik heb het niet over de database, maar over het feit dat ik koploper niet meer kan opstarten. Nogal evident dat er niks is ingevuld, ik ben nog aan het bouwen. Alleen een eik gedeelte is gemaakt en wissels benoemd. Ik kan nu zelfs niets invullen wegens gemeld probleem. En idd geen idee hoe ik hier een prentje kan laten zien, maar ik veronderstel dat je wel zo slim bent om een deel uit de link te halen en dan op photobucket eens kan kijken.
Dirk
Dirk Pira |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2017 : 11:54:21
|
Dirk,
Dit heeft niets met jouw database te maken, en kunnen we daarmee en daarin ook niet oplossen.
Het probleem staat bij jouw thuis, en wat het probleem veroorzaakt geen idee, maar begin eens met een reset van je centrale, wie weet helpt het.
En verder had ik zeker wel gelezen, maar vroeg me af waarom een extra melder als je helemaal niets hebt ingevuld. Je probleem wat je hebt kunnen wij niet oplossen dat probleem staat bij jouw thuis.
Mvg Wim.
PS.: Wat betreft de link,zou handiger zijn als je zelf het gelijk goed plaatst.
Maar zoals je ziet we kunnen er niets mee, het is onleesbaar.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 14 dec 2017 12:30:25 |
|
|
FransX
Netherlands
9 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2017 : 21:58:10
|
Hoi Zomaar een mogelijkheid. Sinds dinsdag is er voor windows 10 een cumulatieve update vrijgegeven, zou dit de oorzaak kunnen zijn??? Lees in een ander forum dat sindsdien er problemen zijn met Koploper en de DR5000. Gelukkig heb ik Koploper draaiend op een XP laptop. Groeten Frans |
Bewerkt door FransX op 14 dec 2017 22:05:00 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2017 : 22:09:19
|
Hier geen problemen na de windows update, lijkt mij een broodje aap verhaal.
Ik denk dat Dirk, last heeft van een verbroken verbinding via de USB, met name de USB aansluiting op de DR5000 is der mate gammel dat het me niet zou verbazen dat deze het probleem veroorzaakt. Maar ik zie niet welke fout meld code windows hier geeft als het nummer 5 is, dan is het zeker en vast de USB verbinding.
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
FransX
Netherlands
9 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2017 : 22:20:54
|
Hoi Wim
Denk het ook.
Vraag aan Dirk, kan je Koploper ook ontkoppeld starten, schoon op je laptop en dan daarna naar demo mode.
Op deze laptop, ook Windows 10, geen problemen in demo mode.
Groeten Frans |
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 15 dec 2017 : 17:26:49
|
Probleem opgelost, had helemaal niks met een baggerpoort te maken, Ik heb ook een ESU lokprogrammer die aan de laptop hing. Dankzij de raad van een ander forum deze losgekoppeld et voila, alles weer zoals het moet.
mvg
Dirk
Dirk Pira |
|
|
FransX
Netherlands
9 Posts |
Geplaatst - 15 dec 2017 : 18:39:40
|
Hoi Dirk
Mooi toch dat het weer goed gekomen is.
Je ziet dat soms andere externe apparaten toch roet in het eten kan gooien maar je kan gewoon weer verder. En wij weten ook weer meer.
Groeten Frans |
|
|
|
Onderwerp |
|