Auteur |
Onderwerp |
|
imperiale75
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 09 nov 2017 : 10:59:07
|
Goedemorgen. Ik heb zojuist de gebruikershandleiding van koploper 9.2 gedownload, als leek wat betreft computers vraag ik me af of ik dat hele boekwerk moet kennen als ik met koploper ga rijden. Het programma staat op mijn laptop,maar ik krijg niets aan het werken. Ik heb een proef ovaaltje gemaakt met 3 wissels met decoder en 5 blokken met bezetmelders via de s88 en deze gekoppeld aan de interface. Ik rij met marklin Ho c rail. Ik heb marklin 6021 gekoppeld met de 6050 interface,en geprobeerd een nieuwe database te maken,maar het enige dat werkt is, dat ik de trein aan en uit kan zetten via het rode en groene spiegelei. Ik vraag me eigenlijk af of het wel zinvol is om met koploper door te gaan omdat ik er niets van snap, en dat kan natuurlijk aan mij liggen want ik ben geen techneut,en mijn modelbaan heeft ongeveer 35 jaar in de kast gestaan.Ik ben ca. 10 jr. met pensioen en wil nu weer gaan hobbyen. Graag zou ik wat advies van jullie hebben. Met dank en vriendelijke spoorgroet, Hans |
|
Ronaldp1
211 Posts |
Geplaatst - 09 nov 2017 : 11:18:34
|
Zou de beginnershandleiding versie 9.0 van Chris Burger door lezen. Staat hier: http://members.ziggo.nl/pahasoft/ Klik boven op handleidingen. En ga dan naar DERDE....daar zie je de handleiding staan.
mvg Ronald |
|
|
imperiale75
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2017 : 12:45:03
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldp1
Zou de beginnershandleiding versie 9.0 van Chris Burger door lezen. Staat hier: http://members.ziggo.nl/pahasoft/ Klik boven op handleidingen. En ga dan naar DERDE....daar zie je de handleiding staan.
mvg Ronald
Hartelijk dank Ronald,ik ben al iets wijzer geworden,maar er rijd nog steeds niks. Grts Hans. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2017 : 12:52:08
|
Hans,
Dan is het vrij simpel, plaats een backup van je database, dan kunnen wij zien waarom het eventueel niet werkt. Of anders omschrijf stap voor stap wat je doet en wat je gedaan hebt om het te laten werken. Want aan een opmerking van het werkt niet of het rijd niet daar kunnen we niet zoveel mee.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2017 : 21:32:11
|
Hallo Hans,
Welkom op het forum. Ter aanvulling op wat Wim zei het volgende: Je maakt een backup via [Algemeen]=>[Backup/Restore]. Je kiest dan voor gegevens wegschrijven en volgt de instructies. Er wordt dan een zip-bestand gemaakt dat je hier op het forum kunt plaatsen bij 'File uploaden'. Je moet er daarbij wel op letten dat de naam van je bestand niet te lang is, want dan wordt het bestand niet geaccepteerd.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Edwin
11 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2017 : 15:52:12
|
Beste Koplopers,
Af en toe blijft er een wissel hangen en dan zou het mooi zijn als Koploper een Noodstop initieert op het moment dat een niet gereserveerd blok wordt ingereden cq er een blauwe lijn ontstaat. Bestaat deze mogelijkheid en creëer je deze?
Groet,
Edwin |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
JPJ
Netherlands
547 Posts |
|