Auteur |
Onderwerp |
|
cher claessen
Netherlands
37 berichten |
Geplaatst - 10 feb 2017 : 19:53:04
|
Ik gebruik koploper, versie 7.5. en die stuurt loconet aan. Recent heb een Piko soundloc v220 gekocht (nr. 52604) Deze kent, volgens de beschrijving 24 verschillende licht- en geluidsfuncties. Het tabblad: onderhouden > locomotieven > functies geeft voor deze loc echter maar 19 posities aan (plus 4 extra). En juist de functie 24 is voor mij interessant (piepend geluid in de bochten) Zie ik ergens iets over het hoofd of dien ik een nieuwere versie van koploper te installeren? |
|
mwleeuw
Netherlands
73 Posts |
Geplaatst - 10 feb 2017 : 20:08:15
|
Hierop aansluitend heb ik een soortgelijke vraag. Ik heb een ROCo plan V (69159). Deze heeft 8 functies. De eerste 4 krijg ik aan de praat. Functies 5 t/m 8 niet. Hoe moet ik dat voor elkaar krijgen
matthijs leeuw
intellibox c-rails |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2017 : 14:00:24
|
@matthijs,
Het aantal functies dat je in Koploper kunt gebruiken is afhankelijk van het systeem dat je gebruikt. In het algemeen is het zo dat hoe ouder het systeem, hoe minder functies.
Welk systeem gebruik je?
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
cher claessen
Netherlands
37 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2017 : 14:46:48
|
Dirk, Ik neem an dat je de centrale bedoelt. Ik gebruik de intellibox IR. Die is inderdaad al een aantal jaren oud, maar alles voldeed tot nu toe prima.
Groet,
Cher |
|
|
mwleeuw
Netherlands
73 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2017 : 14:54:18
|
Hallo Dirk,
Ik gebruik de intellibox I. Deze kan volgens de handleiding 8 functies aan. De decoder staat ingesteld op het nieuwe motorola format.
matthijs leeuw
intellibox c-rails |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2017 : 21:07:33
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door cher claessen
Dirk, Ik gebruik de intellibox IR. Groet,
En die kun je gratis upgraden naar Versie 2.0, en dan heb je via het LocoNet=protocol 65000 functies, lijkt mij in ieder geval genoeg.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
mwleeuw
Netherlands
73 Posts |
Geplaatst - 16 feb 2017 : 17:49:13
|
upgrade intellibox gelukt. de hogere functies werken nu ook
matthijs leeuw
intellibox c-rails |
|
|
cher claessen
Netherlands
37 Posts |
Geplaatst - 21 feb 2017 : 19:26:48
|
Software update uitgevoerd bij de intellibox IR naar versie 2. Geen veranderingen in het aantal aan te sturen functies bij koploper. Daarna koploper, versie 9.1 geïnstalleerd en zie daar; het aantal functies is uitgebreid naar 28. Precies wat ik nodig had. Dank voor de tips allemaal.
Groet,
Cher |
|
|
feerden
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 09 dec 2017 : 16:20:08
|
Ik heb een piko 2200 met sound decoder en kom in koploper maar tot 20 functie decoder heeft er 28 deze kan ik met CS1R schakelen. decoder staat op DCC28 en in koploper maar 20 functie.mijn vraag is hoe kom ik op 28 functies in koploper
Fred |
Bewerkt door feerden op 09 dec 2017 16:21:37 |
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2017 : 00:42:30
|
Hallo Fred,
Waarschijnlijk gebruik je bij de instelling "Algemeen > Tabblad Algemeen 1" voor communicatie de "Ecos" centrale.
Dan lopen de loc functies van 1 t/m 20 maar niet verder. Heb hier net even een nieuwe database aan gemaakt volgens dit protocol en dan zie ik bij de locomotieven maar 20 functies staan.
Denk dat het niet anders is. LocoNet ondersteunt wel t/m 28 functies maar dat zit volgens mij niet op de Ecos en kan dan alleen met tussenkomst van een convertor.
Groeten Jack.
|
|
|
feerden
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2017 : 09:19:49
|
Jack bedankt voor je antwoord was er al bang voor dat het zo is, maar de ECOS ondersteunt wel 28 functies.Zowel de ECOS als koploper hebben de laatste software er opstaan.
Fred |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2017 : 11:38:33
|
Fred
De functies voor de ECoS lopen t/m 20 dat was ten tijde van het ontwikkelen van het systeem binnen koploper het maximale. En aangezien Paul Haagsma geen uitbreiden/veranderingen aan systemen en dus functionaliteit doet, zal iedere uitbreiding binnen een systeem niet meer in koploper worden uitgevoerd. Daarbij komt Paul Haagsma heeft geen ECoS systeem om het een en ander te testen, dus komt het er niet.
Mvg Wim.
|
|
feerden
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2017 : 16:46:00
|
Wim bedankt voor het antwoord.
Fred |
|
|
Robkopl
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2017 : 01:49:29
|
Hallo allemaal,
Zoals je op de afbeelding kan zien is het wel mogelijk in koploper 28 functies te laten werken alleen mijn decoder kan maar 22 stappen aan ipv 28 dat vind ik wel vreemd
Groetje Rob
|
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2017 : 06:24:10
|
Welke afbeelding
Heb je geijkt? Zoja tot waar. En waarschijnlijk zit je bij stap 22 al op de max snelheid.
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2017 : 12:37:30
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Robkopl
Hallo allemaal,
Zoals je op de afbeelding kan zien is het wel mogelijk in koploper 28 functies te laten werken alleen
Welke afbeelding en gebruik je dan ook een ECoS (ESU) centrale??
Mvg Wim.
|
|
Robkopl
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2017 : 01:18:52
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door remunj
Welke afbeelding
Heb je geijkt? Zoja tot waar. En waarschijnlijk zit je bij stap 22 al op de max snelheid.
Gr. Eric
Sorry ik krijg de jpg afbeelding er niet op (57 kb) |
|
|
Robkopl
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2017 : 01:25:58
|
Hallo mede spoorders, Sorry lukt niet om de afbeelding er op te krijgen maar was een afbeelding uit koploper windows. in de loc zit Piko sounddecoder 56368 , een Loksound V4.0 M4 (van Esu) Ik heb een Digikeijs centrale.
Groetjes Rob
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Robkopl
Hallo allemaal,
Zoals je op de afbeelding kan zien is het wel mogelijk in koploper 28 functies te laten werken alleen
Welke afbeelding en gebruik je dan ook een ECoS (ESU) centrale??
Mvg Wim.
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2017 : 08:30:21
|
Tja, Rob, dat is een DCC/xPressNet/LocoNet centrale, en die ondersteund Koploper wel met 28 Functies. Je bent appels en peren aan het vergelijken en brengt weer heel veel ruis aan in een draadje over een vraag over functies via een ECoS (ESU) centrale. Als je een vraag hebt over je rijstappen, via jouw systeem, dan open je je eigen onderwerp, want jouw probleem heeft niets met dit onderwerp te maken.
Mvg Wim.
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2017 : 12:38:10
|
En een plaatje toevoegen is simpel. Klik op file toevoegen, selecteer het bestand, en voeg het bestand toe.
Zie hier: Download Attachment: filetoevoegen.jpg 174,61 KB
Heel simpel
PS Zorg er wel voor dat er geen spaties in je filenaam voorkomen. Anders werkt het niet.
Gr. Eric
|
Bewerkt door remunj op 13 dec 2017 12:40:11 |
|
|
Robkopl
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2017 : 01:21:06
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door remunj
En een plaatje toevoegen is simpel. Klik op file toevoegen, selecteer het bestand, en voeg het bestand toe.
Zie hier: Download Attachment: filetoevoegen.jpg 174,61 KB
Heel simpel
PS Zorg er wel voor dat er geen spaties in je filenaam voorkomen. Anders werkt het niet.
Eric je heb gelijk de spatie was de boosdoener.. bedankt voor de tip!
En Wim bedankt voor je reactie, Ik wist het verschil tussen die appel en peren niet :) maar het ging mij om dat bij mij die functies wel zichtbaar waren..zie bijlage.
Groetjes Rob
Gr. Eric
Download Attachment: NS2327.jpg 58,11 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2017 : 11:34:11
|
Ja Rob, en als je nu eens een keer goed leest wat ik schrijf, dan weet je ook waarom dat bij jouw wel het geval is en bij de gebruikers van een ECoS (ESU) centrale niet. Soms heb ik weleens het idee dat ik tegen een bodemloze put aan het praten ben. Dus nogmaals LEZEN< LEZEN>LEZEN en dan ook tot je doorlaten dringen wat er staat!!!!
Mvg Wim.
|
|
|
Onderwerp |
|