Auteur |
Onderwerp |
|
Rian De Rous
Belgium
4 berichten |
Geplaatst - 05 sep 2016 : 14:31:21
|
Ik ben een nieuwe gebruiker van dit programma, en loop een beetje vast. Ik denk alles te hebben correct ingevoerd. Ik kan locs laten rijden, maar heb precies niet de indruk dat koploper alles onder controle heeft.
De baan is in wezen niet meer dan een ovaal/hondenbeen verdeeld in 7 blokken. Elk blok heb ik twee melders gegeven met een logische nummering. (blok 1 melder 1&2, blok 2 melder 3&4, blok3 melder 5&6 enz). Graag zouden we zeker 2 treinen willen laten rijden op deze baan, en in de toekomst dan uitbreiden met extra blokken en opstelsporen.
Alvast bedankt voor uw hulp. Ik hoop dat ik het voor zaterdag in orde krijg, want dan zou het moeten werken op de opendeurdag van MSC De Dwarsliggers in Zeebrugge. Rian
Download Attachment: TTBaan.bck 11,42 KB |
|
Rian De Rous
Belgium
4 Posts |
Geplaatst - 05 sep 2016 : 16:55:03
|
Dat gaat duidelijk al wat beter. Ik heb nog heel wat last van bezetmeldingen die niet (goed) ingelezen worden. Mijn secties zijn allemaal minstens twee loclengtes lang, en de melders zijn via loconet (alles met modules van Hans De Loof). Ook verbinding baan<->pc is per locobuffer van Hans De Loof. Aan wat zou dat kunnen liggen. |
|
|
Rian De Rous
Belgium
4 Posts |
Geplaatst - 05 sep 2016 : 17:52:31
|
De melders werken op het principe van een stroomtransformator, dus het middenste stuk van elk blok per diode aansluiten lijkt me geen oplossing voor mijn probleem? De locobuffer die ik gebruik werkt enkel op 57600 |
Bewerkt door Rian De Rous op 05 sep 2016 17:53:24 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Rian De Rous
Belgium
4 Posts |
Geplaatst - 05 sep 2016 : 22:13:44
|
Ik ga het morgen eens bestuderen, ik kan mis zijn, maar ik had de indruk dat het idd vaak bij éénzelfde melder mis ging. |
|
|
|
Onderwerp |
|