Auteur |
Onderwerp |
|
Debvd
Netherlands
112 berichten |
Geplaatst - 16 aug 2016 : 00:14:52
|
Goedenavond,
Ik ben nu mijn testplan/testbaan aan het uitwerken.
Maar waar detecteert de bezetmelding als een loc de wagons trekt, zou de loc zijn in mijn opinie. Maar wat als hij nu gaat duwen(duwtrein) of aandrijving in het midden (tee) waar detecteer dan de bezetmelder?
Dit ivm indelen in blokken
Gr bjorn
Bjorn |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 16 aug 2016 : 06:38:12
|
Je geeft wat summiere info. Wat voor systeem rijdt je? 2-rail, 3-rail, massadetctie, stroomdetetie? Bij stroomdetectie wordt de trein gedetecteerd op de eerste stroom afnemende assen, bv de loc of rijtuigen met binnenverlichting. Goederenwagons zullen alleen gedetecteerd worden als je daar een weerstandje inbouwt in de assen. Bij massa detectie zal de eerste as gedetecteerd worden.
Gr. Eric |
|
|
Debvd
Netherlands
112 Posts |
Geplaatst - 16 aug 2016 : 10:18:03
|
Hoi Eric,
Excuses voor de summiere info.
2 rail (n) en stroomdetectie. Massadetectie is geen optie
In principe zal een duwtrein altijd voorzien zijn van zijn eigen functie decoder in de stuurstandrijtuig. maar van die weerstand wist ik nog niet.
Dat is misschien wel handig voor de TEE daar deze motorwagen in het midden zoals ik het nu beoordeel de wagons voorziet van verlichting.
Gr. Bjorn |
Bewerkt door Debvd op 16 aug 2016 10:26:16 |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 04 sep 2016 : 12:01:15
|
Koploper kan er mee overweg, dat een trein geduwd wordt. Ik heb bijv Piko ICE3, waar de stroom in rijtuig 1 afgenomen wordt, motor in 3 en het hele spul 6 rijtuigen lang.
Ik kwam erachter met een kopspoor, waar de lok van een vrachttrein achteruit al voorzichtig ging rijden voordat 'ie ook maar in het blok was aangekomen. En de niet gedetekteerde sluitwagon stopte heel netjes 5cm voor het buffer.
Achteruit rijdend rekent Koploper de stopplaats BLIJKBAAR uit, met behulp van treinlengte en bloklengte. Moet wel je blok langer zijn dan de trein. Of dit ook werkt met getrokken materieel als vooruit rijdend de lok achteruit staat, dat weet ik niet.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 04 sep 2016 : 16:42:01
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Lijkt mij heel knap van koploper als die uit kan rekenen zonder ook maar een enkele trigger wat de stopplaats is van een achteruit rijdende trein.
Vond ik ook. En ik snapte het met treinstellen en binnenverlichte wagons. Maar op de één of andere manier ook mijn rongenwagons zonder weerstandlak wel netjes achteruit gezet. Verklaar dat maar eens? In Principe moet dat ook kunnen met treinlengte, bloklengte en geijkte snelheid?
Een beetje weerstandslak op de kop- en sluitwagen is natuurlijk 100% zeker.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
Bewerkt door jimmaet op 04 sep 2016 16:44:22 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 05 sep 2016 : 10:59:17
|
Beste Kees,
Ik kan dat wel verklaren. Op de rongenwagen zitten metalen wielen. In de sectie ervoor staat een trein welke stroom verbruikt, op het moment dat het metalenwiel op de scheiding de beide spoorstaven met elkaar verbind is er op de stroomdectie van de stopmelder ook een verbruiker en koploper weet dat de trein daar is. Het is dus voor jouw een onverwachte melding en voor koploper een geldige.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|