Auteur |
Onderwerp |
|
piksov
Netherlands
65 berichten |
Geplaatst - 06 sep 2016 : 16:42:08
|
Hoi,
ik heb gezocht op het forum en dit gevonden: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5580.
Ik zou graag het moment dat het sein rood wordt iets willen verplaatsen.
Dus ... onze trein staat voor een rood sein (volgende blok bezet)
Sein gaat op groen, onze trein gaat rijden.
Als de eerste bezet melder van het volgende blok bezet is gaat het sein weer op rood.
Is dat moment dat het sein op rood gaat te verplaatsen?
Ik heb zitten spelen met virtuele melders, maar zo gauw de echte fysieke melder bezet raakt gaat het sein altijd op rood.
Groet, Guus |
Bewerkt door piksov op 06 sep 2016 19:50:54 |
|
hubertus
Netherlands
1992 Posts |
Geplaatst - 06 sep 2016 : 18:48:41
|
Die instelling bij "onderhouden (rangeer)sein" is alleen van toepassing bij seinen die in een wisselstraat zijn opgenomen. Dat doe je alleen in specifieke gevallen. Seinen die je aan een blok koppelt, de normale gang van zaken, vallen zover ik weet altijd bij bezet worden van het volgende blok op rood. Op de eerste melder dus en dit is volgens mij niet aan te passen.
Huub |
|
|
hubertus
Netherlands
1992 Posts |
Geplaatst - 06 sep 2016 : 20:39:26
|
Maar ook dan koppel je een sein normaal gesproken niet aan een wisselstraat. Dat zijn echt uitzonderingen.
Huub |
|
|
br015
Netherlands
48 Posts |
Geplaatst - 07 sep 2016 : 14:29:37
|
Heren een oplossing zou kunnen zijn dat de bezetmelder die het sein weer op rood zet pas reageert bij vrijkomen. Instellen bij onderhoud blokken. Het gevolg is dan natuurlijk ook dat het blok iets later wordt vrijgegeven.
grt Frans |
|
|
hubertus
Netherlands
1992 Posts |
Geplaatst - 07 sep 2016 : 19:09:04
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ben
Wat zou dan een goede oplossing zijn volgens jou Huub?
Mee leren leven. Volgens mij is dit niet aan te passen als je de seinstelsels goed wilt laten werken. Of je moet hardwarematig iets verzinnen.
Huub |
|
|
Jakop de Bruin
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 08 sep 2016 : 10:35:45
|
Is het een optie om het volgende blok iets later te laten beginnen?
Jakop |
Bewerkt door Jakop de Bruin op 08 sep 2016 10:36:16 |
|
|
piksov
Netherlands
65 Posts |
Geplaatst - 08 sep 2016 : 11:05:51
|
Hallo mannen,
koploper doet het helemaal goed, mijn inrij bezetmelder zit alleen iets te vroeg.
Ik had gehoopt dat ik dat software matig iets zou kunnen verschuiven, maar volgens mij gaan we daar niets voor vinden.
Ik zal de bezetmelder dus op de baan iets moeten verschuiven.
Gelukkig is dat verschuiven geen probleem.
Dank voor het meedenken.
groet, Guus |
|
|
|
Onderwerp |
|