Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 121 / Bezoekers Vandaag: 652
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 133
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 geluid Roco 1201
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Veroen

Netherlands
237 berichten

Geplaatst - 21 feb 2015 :  15:27:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumlezer,

Ik wil het geluid middels functies aansturen om o.a. het geluid in schaduwstation te dempen.

Bij rijwindow heb ik bij functie geluid op "uitgebreid" ingesteld.
Bij onderhouden locomotieven heb ik geluidsfunctie; motorgeluid en functie aansturen aangevinkt.

Geluid gaat in de betreffende blokken niet uit terwijl dit bij de overige sounddecoders wel het geval is.

Ik rij met Lenz DCC en hoofdzakelijk ESU(geluids)decoders.

Is dit bij de door Roco geïnstalleerde Zimo geluidsdecoder een probleem?

Wie weet raad.

Groet,
Coen.

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 21 feb 2015 :  16:28:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En Coen, kun je met de centrale de geluiden aan en uitzetten? En komt de functie overeen met het knopje op de centrale als je dat laat werken, dus zeg op de centrale Functie 6 en in koploper ook functie 6?
Of is daar een verschil? Functies op een decoder van merk x werken hetzelfde als bij merk y. F1 bedienen is F1 bedienen enz.
M.a.w. als het niet werkt da ligt het niet aan de decoder, of aan koploper maar aan degene achter de knoppen en het toetsenbord.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 23 feb 2015 :  09:08:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Dank voor je tip. Mijn fout bleek in de instelling van de geluidsfunctie te zitten. Ik had geluid op F2 ingestleld, moest F1 zijn! Een beetjedom dus.
Werkt nu prima.

Nog vraagje. De sluitseinen zijn apart te bedienen. Dit werkt,maar na een noodstop gaat deze aan ondanks dat deze het rijwindow aan ( dus uit ) staat . Ik zet in het rijwindow de functie weer uit en aan en de sluitverlichting gaat uit..
Bij onhouden heb ik deze functie als " aan/uit " ingestel. Ook bij instelling " uitgebreid " hou ik dit probleem.

Groet,
Coen.

DVisser

Netherlands
63 Posts

Geplaatst - 23 feb 2015 :  14:46:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Coen en Wim,

Met betrekking tot de sluitlichten heb ik hetzelfde met de Roco 1219 en overigens ook met een Brawa DB 216, ook als ik de baan opnieuw opstart. Ik heb de indruk dat de locs de laatste instelling niet onthouden en Koploper daar wel van uitgaat.

Met vriendelijke groet,
Dick
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina