Auteur |
Onderwerp  |
|
zuyderduyn
96 berichten |
Geplaatst - 09 feb 2015 : 21:46:29
|
Beste Lezers,
Ik heb een schaduwstation waar ik wat mee aan het testen ben. Gaat harstikke goed. Alleen gister en zojuist worden op een gegeven moment de wisselstraten niet meer gezet, wel in koploper, maar niet fysiek.
Na de stroom erop en eraf doen ze het weer. Is hier een aanwijsbare oorzaak voor of zit er iets mis in mijn electronica?
Alvast Bedankt |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 10 feb 2015 : 14:42:11
|
Hallo ( hoe luidt je voornaam?), Naar mijn ervaring is er bij electronica niet altijd een oorzaak aan te geven voor dit soort problemen. Het is net als bij de telefoon/internet/ tv aansluiting, soms moet je de stekker uit het stopcontact halen en daarna werkt alles weer normaal. Er zal best een oorzaak voor zijn, maar vindt hem maar.
Mvrgr Carel |
 |
|
jimmaet
Finland
434 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2015 : 10:53:16
|
Hallo Zuyderduyn,
Ik had gisteren ook zo'n akkefietje, nadat ik het een en ander gesoldeerd had. Baanspanning eraf, maar de bruine draad zit nog wel aan m'n pc, omdat er in de seriële plug geen optoisolator zit. Gevolg: hele gekke output op de baan, wel spanning, maar niet begrijpbaar (ik werk met DDW) PC herstart, alles werkt, alleen gaat het initialiseren van de wissels 3 keer langzamer dan normaal. PC helemaal uit, booster uit, 10 sec wachten, opstarten. Alles OK. Er gebeurt dus via aardlussen wel eens iets, dat de electronica helemaal van slag brengt. Zelf zal ik een optocoupler gaan inbouwen, gaat de pc niet stuk en kan je zelfs aan een baan onder spanning solderen.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
Bewerkt door jimmaet op 23 feb 2015 10:58:18 |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp  |
|
|