ik ben een andere baan aan het maken , nu wat groter 244 x 81 heb bijna alles binnen om te gaan beginnen Nu ben ik al bezig in Koploper de baan voor te bereiden maar ik kan uit 1 ding niet komen
ik heb rechts onderin een drieweg wissel als ik de wisselstraten aan het aanmaken ben kom ik wat tegen als ik bijv: van blok 1 naar blok 7 of van blok 2 naar 7 of van blok 3 naar 7 wil , je de wissels kan vrijgeven maar welke wisselstraat ik ook maak , en dan de wissels wil vrijgeven ik bij elke wisselstraat alleen maar wissel 4 kan vrijgeven , wissel 6 komt nergens voor om vrij te geven Ik hoop dat een van jullie forum leden kan uit vinden wat ik fout heb gedaan en waarom ik nergens wissel 6 in desbetreffende wisselstraten kan vrij geven want volgen mij moet ik bij wisselstraat van blok 3 naar 7 wissel 6 kunnen vrij geven
En waarom moet jij zelf deze wissels vrijgeven? Dat doet koploper toch automatisch voor je. Daar hoef je zelf helemaal niets voor te doen of op te geven.
Adres 6 hoort bij wissel 4, het is de 2e aandrijving van wissel 4. Als wissel 4 bezet is, is 6 ook bezet. Als je wissel 4 vrijgeeft, geef je 6 ook vrij.
ik was al bang dat ik iets verkeerd had gedaan omdat ik alleen wissel 4 kon vrijgeven en er niet bij stilgestaan dat ze waarschijnlijk samen gekoppeld waren nogmaals dank voor de gedane moeite