Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 233 / Bezoekers Vandaag: 2110
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vrijgave blok-lijn-wissels niet conform invoer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gansep

Netherlands
22 berichten

Geplaatst - 11 jan 2015 :  17:07:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gansep  Reageer met citaat
Beste lezer,

Ik heb een klein Koploper probleem waar ik niet zo 123 een vinger achter krijg.

Het gaat om de volgende situatie in de bijgevoegde database:
Trein rijdt van blok 8022 naar blok 700. De vrijgave van blok 8022 en de lijnen + wissels in de route is niet in overeenstemming met de invoer. (alles wordt pas vrijgegeven op de laatste bezetmelder. (=3.13)

Als ik een trein laat rijden van blok 803 naar blok 700 werkt het wel precies zoals is ingevoerd. (alles wordt op het ingevoerde moment vrij gegeven)

De situaties zijn in de test-stand goed te monitoren. En ook in "live" bedrijf werkt het zoals beschreven.

Mogelijk ziet iemand een oorzaak/oplossing voor deze afwijking.

Met vriendelijk groet,

Erik Gans

Download Attachment: baan_2012.bck
381,25 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 jan 2015 :  17:48:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja ik zou zeggen zoek de verschillen, dan heb je ook het antwoord.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

gansep

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 11 jan 2015 :  18:40:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gansep  Reageer met citaat
Die verschillen hoef ik niet te zoeken, die zijn er gewoon. En het lijkt mij ook logisch dat in twee verschillende routes verschillende invoer heeft plaats gevonden. Of zie ik iets over het hoofd?

Het was trouwens de vrijgave van het blok (8022) die mij het eerste opviel. Pas daarna zag ik dat ook lijnen en wissels afweken.

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 jan 2015 :  19:02:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

Lijn 118 geef je toch met verschillende melders vrij.
De situatie die jij als referentie noemt staat in het plaatje.
Misschien toch nog even beter kijken. ;)
Het gedrag wat jij noemt zie ik terug in de plaatjes.

Mvg
Wim.

gansep

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 11 jan 2015 :  19:36:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gansep  Reageer met citaat
Wim,

1. Als je het allemaal alleen op lijn 118 zou beschouwen heb je gelijk. Maar kijk eens naar het gedrag van lijn 115 en wissel 41. Die komen dus niet vrij op melder 1.03. (en zitten niet in route 803-->700)

2. Ik neem toch aan dat lijn 118 niet bij alle routes op dezelfde bezetmelder moet/mag vrijkomen. Die lijn 118 ligt in nog wel 10 andere routes en die hebben niet allemaal bezetmelder 3.13 en/of 1.03 in de route.

Je kan in de testmodus heel goed zien wat er (niet) gebeurt. Aan de hand van de "punten in het blok" kun je goed zien welke melder (fictief) gepasseerd wordt en welke acties dat (niet) oplevert.

Groet
Erik

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 jan 2015 :  19:40:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

Als het niet werkt zoals jij denkt dat het moet werken, dan zal je dit toch echt bij de instellingen voor vrijgave moeten zoeken en die heb je zelf ingevuld, koploper bedenkt zelf niets, doet alleen wat jij hem opdraagt.

Mvg
Wim.

gansep

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 11 jan 2015 :  21:03:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gansep  Reageer met citaat
Wim,
Ik zal mijn licht er nog wel over laten schijnen.

In ieder geval dank voor je analyse.

Groet
Erik

gansep

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 11 jan 2015 :  23:42:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gansep  Reageer met citaat
Ik ben er uit!

Het zat in Instellingen per database --> algemeen 1 --> Overgang wel/geen controle bloklengte: vrijgave op laatste punt.

Dit vinkje stond aan en na dat deze uit was gezet werkte het zoals ik het verwachtte.

Einde probleem.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina