ik heb 2 locs die worden op een gegeven moment niet meer door de bezetmelder gezien wat kan dan hier de oorzaak van zijn de wielen en de rails zijn schoon .Dik
Wolfgang, Volgens mij rijdt Dik met stroomdetectie. Dan is een magneet niet aan de orde. En nou kan je van riet een hoop maken (stoelen, manden, matjes) maar om het te gebruiken voor de detectie van treinen daar heb ik nog nooit van gehoord.
@Dik Is het een specifieke melder? Dan moet je eens kijken of die nog goed aangesloten zit. De kreet "de bezetmelder" is nl. een beetje heel algemeen. je zult er ongetwijfeld meer hebben. Andere mogelijkheid, heb je niet per ongeluk iets aangepast in je database (bezetmelder verwijderd oid.), zodat koploper niet meer weet waar de locs rijden?
als ik de locs op de baan zet wordt de streep rood-geel-blauw na een paar bezetmelders is dat afgelopen en word er niets meer gezien ,in welke richting moet ik zoeken. bedankt Dik
Zet even een database van je baan hier kunnen wij zien of daar alvast alles in orde is. Om eerlijk te zijn hebben wij daar wat twijfels over. Doen de andere locs het wel prima ? Mvg
de fout gevonden ik had 2 bezetmelders verwijderd omdat deze te dicht bij elkaar zaten en 1 te dicht bij een wissel als de loc iets te ver door liep blokkeerde hij deze dit was ik vergeten in de database te veranderen ik bedankt Wim want die bracht mij in de goede richting .Dik
quote:Oorspronkelijk geplaatst door remunj Andere mogelijkheid, heb je niet per ongeluk iets aangepast in je database (bezetmelder verwijderd oid.), zodat koploper niet meer weet waar de locs rijden?