Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 35 / Bezoekers Vandaag: 3763
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Gemengd bedrijf
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
603 berichten

Geplaatst - 08 nov 2014 :  22:59:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Gemengd bedrijf

Ik meen mij te herineren dat ik eens ergens gelezen heb dat koploper 2 digitale systemen tegelijk kan besturen dus Selectrix en Dcc, dit zou dan gebeuren door bepaalde adressen aan Selectrix en bepaalde adrssen aan de DCC docoders toe te kennen.
Klopt dit? en zo ja heeft er iemand ervaring mee.
Ik heb namelijk een centrale die twee digitale systemen gelijktijdig aan kan sturen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.3 )

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 09 nov 2014 :  00:47:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Kijk eens bij onderhoud locomotieven en dan soort decoder.
Onderaan vindt je Selectrix en drie daar boven DCC 28.
Dat kun je allemaal selecteren en door elkaar gebruiken (op de goede plaats natuurlijk)
Koploper zal dan je centrale de juiste decoder met het juiste protocol aansturen.

Succes,

Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 09 nov 2014 :  12:09:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Johan.

Bij mij staat bij onderhoud locomotieven niet het item soort decoder.
Ik rij met selectrix en heb bij instellingen per database selectrix 2000 geselecteerd, ik denk dat ik dit moet veranderen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.4 )

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 nov 2014 :  12:43:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Nee, je hebt dus een Multi-protocol centrale nodig, dus een centrale die het selectrix protocol en het DCC protocol ondersteund en op de rails kan zetten. Voor koploper is het 1 systeem/centrale.

Volgens mij is een selectrix 2000 systeem selectrix only, en dus geen DCC

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 09 nov 2014 12:49:46

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 09 nov 2014 :  15:02:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim.

Ik heb de ZS2 centrale van Peter Starz, dit is een multiprotocol centrale die selectrix en dcc gelijktijdig op de rails kan zetten.
Ik meen in het verleden wel eens gelezen te hebben dat koploper ook selectrix een dcc gelijktijdig aan kan sturen, alleen waren en dan voorwaarden voor het indelen van de adressen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.4 )

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 nov 2014 :  17:13:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Piet,

Koploper stuurt een decoderadres en snelheden en functies, koploper stuurt geen DCC, dat doet jouw centrale. Dus tegen je centrale vertellen welke decoderadressen DCC zijn, meer dan dat is het niet, heeft dus niets met koploper te maken maar alles met de gebruikte centrale.

Mvg
Wim
PS.: even je ondertekening aanpassen daarin staat de selectrix 2000 als centrale.

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 10 nov 2014 :  11:47:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Als koploper alleen een decoderadres,snelheid en functie naar de centrale stuurt waarom moet er dan bij instellingen per database voor een digitaalsysteem gekozen worden als de centrale dit regelt.

Ik ga een dezer dagen de centrale op multiprotocol zetten en kijken of er inderdaad met selectrix en dcc gelijktijdig gereden kan worden.

ps. de centrale staat nu nog op selectrix-2000 maar als het multiprotocol werkt zal ik de ondertekening aanpassen

Met vriendelijke groeten

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 10 nov 2014 :  12:41:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Piet,

Omdat een bepaalde centrale een bepaald protocol spreekt met de centrale en de PC.
Zoals daar zijn:
P50
P50Xa
P50Xb
LocoNet
XPressNet
Selectrix
Ethernet
En al deze protocollen zeggen niets over het protocol wat er op de rails staat.

Mvg
Wim.

Bewerkt door Wim Ros op 10 nov 2014 14:17:22

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 10 nov 2014 :  17:11:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Bedankt voor de uitleg

Met vriendelijke groeten
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina