Auteur |
Onderwerp |
|
Martijn1974
Netherlands
83 berichten |
Geplaatst - 09 nov 2014 : 00:31:37
|
Nou, ik vermaak me kostelijk met m'n test ovaaltje met inhaalspoor. Het meeste wat ik verzin krijg ik wel werkend. Inmiddels dus ook twee wissels in een straatje aan het werken, echt leuk hoor.
Maar nu zit ik toch weer met een klein vraagstukje. Bijvoorbeeld: Ik heb 2 treinen in de automatische stand rond rijden. Die zijn keurig te volgen op het baanoverzicht. Ik kan er dan met een derde trein handmatig tussendoor rijden. Maar waarom kan koploper de handmatige trein niet geïdentificeerd volgen ondanks dat ik hem vanuit 'Overzicht Locomotieven' ook op de baan kenbaar maak? Hij weet toch wie er in dat blok staat (dat heb ik hem verteld) en hij ziet waar hij heen gaat.
Zowel bij handmatig rijden met de ECoS als handmatig rijden via de rijwindow volgt hij de loc niet. Zodra hij uit zijn beginblok is worden de blokken blauw en zonder treininfo.
Is dat een instelling of is het niet anders?
mvg, Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v8.3 | |
|
Martijn1974
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 09 nov 2014 : 09:08:14
|
Ik heb het antwoord gevonden middels beter zoeken en het blijkt niet zomaar mogelijk te zijn de loc te identificeren tijdens handmatig te rijden. De enige manier is door handmatige wisselstraten aan te leggen, maar dat was ik vooralsnog niet niet van plan.
Ik wil gewoon automatisch rijden, en af en toe een trein handmatig er tussendoor te rijden. Dan maar geen loc info, ik weet wel welke trein het is.
mvg, Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v8.3 | |
|
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 09 nov 2014 : 09:21:50
|
Hallo Martijn,
Je kunt in Koploper ook een handregelaar aanmaken, en die in het rijwindow koppelen aan de locomotief. Dan kun je zelf gas geven , maar niet sturen.
mvg, Jan. |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 09 nov 2014 : 09:36:21
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1974 Ik wil gewoon automatisch rijden, en af en toe een trein handmatig er tussendoor te rijden. Dan maar geen loc info, ik weet wel welke trein het is.
Als je dat wilt, zou ik toch handmatige wisselstraten aanmaken. Als je nu handmatig over een wissel rijdt, heeft koploper daar geen weet van en kan dat wissel dus gewoon selecteren in het automatisch verkeer en kan sus ook het wissel omzetten onder je loc en eentrein sturen naar hetzelfde spoor waar die loc al rijdt. Met de handmatige wisselstraat voorkom je dat. |
|
|
|
Onderwerp |
|