Auteur |
Onderwerp |
|
Martijn1974
Netherlands
83 berichten |
Geplaatst - 07 nov 2014 : 15:41:13
|
Hallo,
Mijn schaduwstation is 4-sporig, en elk spoor is verdeeld in 2 blokken zodat ik 8 treinen kwijt kan. Dus zo: "Spoor 1"[Blok 1] - [Blok 2] "Spoor 2"[Blok 3] - [Blok 4] "Spoor 3"[Blok 5] - [Blok 6] "Spoor 4"[Blok 7] - [Blok 8]
Nou zijn zegge Blok 5 en blok 6 het langst, daar moeten mijn twee langste goederentreinen achter elkaar komen te staan. Nou wil ik dat alleen die 2 treinen daar mogen komen, dat om parkeerproblemen te voorkomen. En zo mogen die lange goederentreinen ook niet op de overige blokken komen, alleen op 5 en 6.
Ik heb dit al geprobeerd met vaste routes en variabele routes, maar toch zijn er af toe eigenwijze bewegingen waardoor ze weer op elkaars blokken zitten.
Ik zie het niet zo snel voor mij hoe dit op te lossen.
mvg, Martijn.
*Voorlopig alleen nog maar Demo-modus. De baan is nog in opbouw.
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2014 : 16:14:27
|
Maak voor die twee goederentreinen een apart treintype aan en maak dan twee variabele routes aan die voor een treintype gelden. Eentje met een verbod voor de eerste blokken van spoor 1, 2 en 4. Die route moet gelden voor de goederentreinen. En eentje met een verbod voor het eerste blok van spoor 3, en die moet voor alle andere treintypes gelden. Ik heb even aangenomen dat de sporen in één richting worden bereden. Zo niet, dan moet je in de variabele routes beide blokken per spoor uitsluiten.
Er zijn nog wel meer mogelijkheden, maar dit is een eenvoudige.
Huub |
|
|
Martijn1974
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2014 : 20:50:50
|
Dat had ik al gedaan, alleen niet gekoppeld aan een treintype. Ik heb het in de rijwindow staan, en moet het per trein/loc aanvinken. En dan blijkt hij zich er niet altijd aan te houden... Ik zal het morgen een configureren aan treintypes. Bedankt voor de tip.
mvg, Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v8.3 | |
|
|
Martijn1974
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2014 : 19:06:42
|
Huub,
Ik heb het op jouw aanwijzingen aangepast en het draait hier al een paar uur fout vrij (Demo modus). Top, Bedankt. mvg, Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v8.3 | |
|
|
|
Onderwerp |
|