Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 69 / Bezoekers Vandaag: 2326
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kort blok - lange trein
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wimbongertman

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 17 aug 2014 :  21:30:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Het spoor voor het station is een 90 cm lang.
Ik heb een trein gekocht die 42 cm meet.
Als ik alles goed volg moet een blok bestaan uit een inrij en uitrij deel plus een onbewaakt deel.
Het inrij en uitrij deel moet minimaal net zo lang zijn als het langste trein stel.
Als ik dit allemaal goed heb begrepen moet ik dan het spoor voor het station langer maken, of lukt dit. De trein gaat altijd een kant op.

Met vriendelijke groet
Wim

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 17 aug 2014 :  22:59:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wim,

Geen idee waar je de wetenschap vandaan hebt dat de inrijder en de stop melders langer moeten zijn dan de lengte van de trein.

Je hebt 90 cm voor je blok beschikbaar, als je dat blok in beide richtingen wil berijden, dan zijn de in- en uitrijders even lang.
Persoonlijk neem ik daar de lengte van een standaard rails voor is makkelijker voor het plaatsen van isolatie. Maar het kan ook anderhalve raillengte zijn of 2 raillengtes.

In dit geval zou ik gaan voor zeg even voor het gemak 20 cm voor deze meldsecties en de rest voor de middensectie.

Afhankelijk van de instelling van de decoder en het proces van leren remmen zal de loc binnen enkele centimeters stilstaan na het bezet maken van de stopmelder.Je hebt dan voldoende ruimte over zeg voor het gemak 15 cm om er veilig langs te kunnen rijden.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 17 aug 2014 23:00:31
Ga naar bovenaan de pagina

wimbongertman

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 17 aug 2014 :  23:49:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim

Bedankt voor het antwoord, dan ga ik verder met experimenteren

Ik had het volgende diverse keren gelezen vandaar de vraag: De lengte van de bezetmelder houden we zelf minimaal zo lang als een gemiddelde loclengte. Langer mag, korter vinden we niet verstandig. Je PC moet de locomotief goed kunnen detecteren en als de melder te kort is loop je het risico dat de bezetmelding te kort aanwezig is.

Maar ik ben gerustgesteld.

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  00:53:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Wim,

Waar lees je dat, in welk document?
Wat daar geschreven staat is onzin, bezetmeldingen worden binnen enkele millisecondes doorgegeven.

Mvg
Wim.

Bewerkt door Wim Ros op 18 aug 2014 00:55:59

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  10:18:50  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wimbongertman

Ik had het volgende diverse keren gelezen vandaar de vraag: De lengte van de bezetmelder houden we zelf minimaal zo lang als een gemiddelde loclengte.

Daar staat wel loclengte NIET treinlengte....

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

wimbongertman

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  15:58:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik heb gekocht is een treinstel. Deze lijkt in zijn geheel te tellen als een loc. Dus de bedoelde loc lengte is treinstel lengte in dit geval.

De tekst komt van de website www.Nprojects.org daarin staat het verhaal blokken beschreven.

Op het modeltreinenblog staat deze tekst: * Belangrijk is dat de totale lengte van het baanvak / blok langer is dan de lengte van jouw langste modeltrein.

Op Funkyrail: 2. Een blok is altijd minimaal zo lang als je langste trein.

Maar goed ik begrijp dus nu dat een BLOK bestaat uit een inrijsectie een onbewaakt deel en een uitrijsectie.

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  16:16:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wim,

Juist een blok is de samenstelling van alle meldpunten die je daar aan hebt toegekend. En niet zoals jij dacht een enkele melder.
Wat een blok is staat in mijn eerste reactie beschreven en uitgelegd.
Verder kun je beter de koploper handleiding lezen en gebruiken, geeft het minste kans op interpretatie vergissingen.

Want wat je nu aangeeft is een andere tekst dan waarvan ik vroeg waar je het gelezen had.

Mvg
Wim.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina