Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 112 / Bezoekers Vandaag: 2929
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 trein vertrekt in verkeerde richting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

march

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 18 aug 2014 :  09:22:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,
Ik heb een probleem waar ik niet verder mee kom mijn treinen rijden in de richting waarin ik de opdracht geef maar als we overgaan op automatisch rijden wil koploper de trein opeens de andere kant op sturen terwijl een duw combinatie niet kan.
beschrijving van de baan is als volgt
station met loc werkplaats te bereiken vanuit schaduwstation vanuit 2 daal/stijg cirkels de daal stijg cirkels zijn in een richting berijdbaar binnen cirkel is dalen en buiten is stijgen.
station en schaduw station moeten in beiden richtingen te bereiden zijn. het rangeer lokwerkplaats laat ik nog even voor wat het is .

wie kan helpen

Download Attachment: heijnen1946.bck
54,79 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  10:40:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Voor je de trein in automatisch bedrijf wil opnemen moet je er voorzorgen dat de rijrichting overeenkomt met de richting waarin de lok gaat vertrekken. Kun je controleren via de verlichting.
Eerst de rijrichting zetten via het rijwindow en dan automaat starten.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  11:00:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Verder zitten er ook in deze database weer de klassieke missers.

Het bekende vinkje bij keerloc mist op vele plaatsen.

zie b.v blok 19 komende uit blok 15 dan moet je toch echt keren dus vinkje keren loc plaatsen. Dat eerst maar eens goed nazien en invullen, dan zal het probleem over zijn.

Mvg
Wim.

march

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  15:28:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Ik snap dat de rij richting overeen moet komen met de richting jij wilt dat de lok rijd.
dat is allemaal in orde maar als hij bv een ronde of 2 rondes heeft gereden besluit koploper dat het tijd is om van richting te veranderen en aan gezien ik dit niet wil en de lok ook niet maar het programma dus wel gaat de lok aan het rijden en niet de route uitgezet door koploper met als gevolg dat alles vastloopt.

ik wil wel dat het blok bereden kan worden in beide richtingen zodat andere loks het blok kunnen benaderen vanuit de andere richting.

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 18 aug 2014 :  18:38:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

Heb je dan gelezen wat ik je schreef, en wat je moet doen om dat probleem uit de wereld te helpen.

Nogmaals als je gekomen bent uit blok 15 in blok 19 en je zegt dat hij terug mag naar blok 15 dan moet je achter die mogelijkheid bij eigenschappen blokken in blok 19 keer loc aanvinken. Simpeler en eenvoudiger kan ik het je niet uitleggen.

Mvg
Wim.

Bewerkt door Wim Ros op 18 aug 2014 18:40:56

march

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 19 aug 2014 :  18:15:23  Toon profiel  Reageer met citaat
maar ik wil niet keren

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 19 aug 2014 :  18:24:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

Dan moet je de rij mogelijkheden waarbij je moet keren niet aanvinken.
Maar dan heb je op je kopsporen een probleem, daar kom je dan nooit meer vanaf. Je zult daar dus wel in de andere richting vanaf moeten oftewel keren.

Als je wel aanvinkt dat je vanaf je kopspoor terug mag waar je vandaan kwam zonder dat je keerloc aanvinkt, zal koploper die rijweg gewoon kiezen als zijnde vertrekken in dezelfde rijrichting met als gevolg dat hij door het stootblok heen wil.

Dus zeg maar wat je nu echt wil.

Mvg
Wim.

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 19 aug 2014 :  18:26:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Gebeurt dat in blok 14?
Daar heb je aangegeven dat locs moeten keren naar ieder volgend blok.
Dan doet koploper dat netjes.
Dit probleem is met 99,99% zekerheid opgelost als je de vinkjes "keer loc" goed zet. Dus zetten waar een loc moet keren als het van het ene naar het andere blok moet. En weglaten als dat keren niet hoeft.

Huub
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina