Auteur |
Onderwerp |
|
Auke Mollema
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 15 mei 2014 : 17:02:01
|
Hallo ik heb een probleem met de wisselstand na een noodstop of spookmelding met noodstop ik gebruik de booster van Roco en de wisseldecoders RoSoft Als ik de wissels niet contoleer in de stand die koploper aan geeft heb ik dus weer een spookmelding enz
Download Attachment: Rompert.bck 72,07 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2014 : 17:46:15
|
Auke,
Dan is de hamvraag wat is de oorzaak van de eerste noodstop? Ook een spookmelding, die je krijgt naar aanleiding van een verkeerde wisselstand, omdat waarschijnlijk een wissel niet is om gegaan. Waarschijnlijk tengevolge van een slecht of geen contact van de eindafschakeling.
M.a.w. als het wissel de oorzaak is en de stand is verkeerd dan zal koploper met de huidige instelling de wissels na een noodstop niet nogmaals bekrachtigen in een poging de stand juist te zetten. Koploper dan zo instellen dat hij na een noodstop eerst de wissel zet.
Mvg Wim
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 15 mei 2014 17:57:40 |
|
|
Auke Mollema
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2014 : 23:44:22
|
De noodstop ontstaat bv door het uit de rails lopen van een rijtuig |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Auke Mollema
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 16 mei 2014 : 23:07:18
|
Hallo Wim kun jij mij uit leggen wat het verschil met wisselstanden op de tekening Baan overzicht en Baan overzicht sommige wissels staan anders zie backup wat ik geconstateerd heb dat de wissel 18 recht door had moeten staan maar na het opstarten afbuigend staat
Download Attachment: Rompert.bck 72,72 KB |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2014 : 20:58:05
|
Hallo Auke,
Ik heb je database nog niet kunnen bekijken, maar ik denk dat je bij het tekenen van het baanplan de verkeerde wissel hebt gekozen en wel één waarbij het afbuigende been in het echt het rechtdoorgaande been is. Een tweede mogelijkheid is dat de wissel verkeerd is aangesloten.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 17 mei 2014 21:00:06 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2014 : 21:57:45
|
Auke, 2 mogelijkheden verkeerdom aangesloten op de decoder, of verkeerd aangemaakt en dus aangegeven in het sporenplan, bij de wisseleigenschappen heb je een mogelijkheid tot het zetten van een vinkje bij verkeerd aangesloten, zo kun je de verkeerde wisselstand verhelpen.
Ultieme controle is met de muis het wissel omzetten en dan moet de stand in het display overeenkomen met de stand op de baan.
Net even de wisseleigenschappen van wissel 18 bekeken, maar voor mijn gevoel heb je daar het verkeerde symbool gekozen het symbool wat er boven staat is voor mijn gevoel een betere keus.
Mvg Wim.
Bewerkt door Wim Ros op 18 mei 2014 10:28:43 |
|
|
Auke Mollema
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2014 : 10:31:43
|
Beide heren bedank voor het mee denken Ik heb foute wissel in het baan plan veranderd en heb op dit moment geen problemen
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2014 : 11:24:59
|
Auke,
Voordien ging er ook niets verkeerd, alleen begrijp je niet hoe het bedacht is door Paul.
Wat er gebeurd is bij het opbouwen van het sporenplan, tekent Paul de sporenplan elementen in zijn default situatie, dus zoals jij die hebt aangemaakt tijdens het ontwerpen van je sporenplan.
Verder heb je niet aangegeven dat de wisselstanden en of seinstanden na een noodstop gezet moeten worden, dus de symbolen blijven in hun default situatie staan op het scherm.
Als het wissel of sein symbool daarna daadwerkelijk in een wisselstraat wordt gebruikt zal de stand van het wissel goed gezet worden, en het symbool de juiste stand tonen.
Mocht de werkelijke stand op de baan van het wissel niet overeenkomen dan heb je het wissel verkeerd om aangesloten op de decoder.
Mvg Wim.
|
|
|
Onderwerp |
|