Auteur |
Onderwerp |
|
gerlig
Netherlands
24 berichten |
Geplaatst - 12 feb 2014 : 21:21:47
|
Hoi,
Ik heb een probleem met de IB basic en wel het volgende: Ik probeerde bij een loc om CV 1 te wijzigen en gaf het nieuwe nummer in wat hij OK gaf. Om te controleren of het juiste nummer was ingevoerd kwam de melding 0 / OK, dus het nummer was niet aangepast. Nogmaals geprobeerd maar de cv's zijn niet te wijzigen, daarom mijn vraag komt dat probleem bij anderen ook voor? Overige functies zijn wel actief zoals geluid en licht etc.
Hoor graag. Gerrit
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2014 : 21:40:22
|
En de relatie met Koploper is???
Lijkt me meer een vraag voor Beneluxspoor ofzo.
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
gerlig
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 16:39:00
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door remunj
En de relatie met Koploper is???
Lijkt me meer een vraag voor Beneluxspoor ofzo.
Gr. Eric
Hoi,
Mijn vraag heeft niet direct iets met koploper te maken, maar gezien het grote aantal deelnemers op dit forum, heeft wellicht iemand anders ook met dit probleem te maken gehad. Maar......ik ga even verder buurten.
Gr. Gerrit
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 16:47:31
|
Gerrit,
Als je daar de berichten en reacties net zo goed leest als hier dan heel veel geluk. Lees mijn reactie even goed en geef daar dan even een antwoord op, misschien komen we dan een paar stappen verder.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
gerlig
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 16:54:18
|
Hallo Wim,
De loc staat op het programmeerspoor, en ik bedoel alleen te zeggen dat ik met de IB alles kan doen, rijden, s88, wissels bedienen maar kan geen CV waarde aanpassen. En de IB geeft steevast OK met een o (zero), waarschijnlijk dat er iets in de IB kapot is. Alleen het vreemde is als ik de spanning van de programmeerrail afhaal geeft hij wel de melding geen loc. Misschien is beste om de IB bij een servicepunt na te laten kijken.
Gr. Gerrit |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 21:55:42
|
Gerrit,
Of om het te proberen met een andere loc + decoder, misschien ook een optie, en als ie hetzelfde probleem heeft en ook met andere cv's dan kun je eens denken om contact met Uhlenbrock te gaan opnemen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
IBKop
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 22:12:43
|
Ik lees nergens wat voor decoder er in de loc zit. Had laatst een zimo waarbij er eerst een cv geactiveerd moest worden voordat hij te programmeren was. Kan dat hier ook het geval zijn?
Vr.gr. Jos |
|
|
gerlig
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 00:41:46
|
Hallo Wim,
Ik heb het met een aantal loc's geprobeerd maar geen van alle zijn aan te spreken. Decoders welke ik heb gebruikt zijn Kuehn N25. Maar ik heb ook loc's van Fleischmann/Picolo gecheckt, deze zijn ook niet te wijzigen.
In ieder geval bedankt voor je reactie en zal met Uhlenbrock contact opnemen.
Gr. Gerrit |
|
|
gerlig
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 00:48:35
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door IBKop
Ik lees nergens wat voor decoder er in de loc zit. Had laatst een zimo waarbij er eerst een cv geactiveerd moest worden voordat hij te programmeren was. Kan dat hier ook het geval zijn?
Vr.gr. Jos
Beste Jos,
De decoders zijn Kuehn N25 welke probleemloos functioneren. Maar ook loc's welke met een fabrieksdecoder geleverd zijn, zijn niet aan te spreken.
Ik denk ook dat het probleem in de IB zit, voorlopig kan ik er mee rijden en in de zomertijd maar eens na laten kijken.
Groeten Gerrit |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 12:31:31
|
Hallo Gerrit,
Als je eens in de buurt van Dordt bent wil ik met alle plezier eens kijken of je locs met mijn TwinCenter wel te programmeren zijn. Eventueel kunnen we dan ook bij je IB bekijken of deze mijn locs wel weet te programmeren. Laat maar even weten via een PB.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Krispl
Netherlands
49 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 14:17:21
|
Hallo Gerrit, Probeer eens de loc op CV 1 uit te lezen van uit de fab. staat CV 1 meestal (standaart) op CV 3. Als dat lukt heb je vanuit de IB contact met de loc, en moet de ook kunnen rijden op CV 3. Daarna zou je kunnen proberen CV 1 te veranderen, denk om Enter na het inlezen van het gewenste adres. Mvg. Bob
|
|
|
gerlig
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2014 : 18:19:41
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Hallo Gerrit,
Als je eens in de buurt van Dordt bent wil ik met alle plezier eens kijken of je locs met mijn TwinCenter wel te programmeren zijn. Eventueel kunnen we dan ook bij je IB bekijken of deze mijn locs wel weet te programmeren. Laat maar even weten via een PB.
Met beste groeten Dirk HO=TC
Hallo Dirk,
Ik kreeg net nog een mailtje van Hobbytime en deze gaf me de volgende oplossing, monteer een lampje op de programmeerrail en het probleem zou verholpen kunnen zijn.
Ik heb er een wagonnetje met een lampje bij gezet, en waarachtig de IB las de decoder uit. Dus ..........probleempje opgelost.
Groeten Gerrit |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 18 feb 2014 : 19:10:36
|
Hallo Gerrit,
Goed te horen dat het weer werkt, al vind ik de oplossing wel bijzonder. Kennelijk is de belasting net te laag om goed te programmeren zonder lampje.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|