Auteur |
Onderwerp |
|
rudi
6 berichten |
Geplaatst - 17 feb 2014 : 12:45:30
|
Hallo
voordat ik deze vraag zou stellen eerst e.e.a. opgezocht maar kon niet echt iets over mijn vraag vinden of ik heb niet goed gekeken.....
Maar dit is mijn vraag ; ik heb mijn bezetstukken helemaal doorgeslepen en verbonden op de bezetmelder. Via het testprogramma geprobeerd de bezetmelders te ontwaren. Ik zie idd verschillende meldpunten oplichten tot zover prima alleen zie ik twee punten vlak na elkaar oplichten b.v 65.4 en later 65.8 (punten zijn willekeurig genoemd) wanneer ik de trein stilzet licht er 1 op en als ik verder rij een ander punt?? zijn de bezetstukken niet goed geïsoleerd van de andere rails of zo? of is het normaal? en moet ik dan gewoon het eerste punt nemen en invoeren in het blok? wie heeft een zinnig andwoord voor mij?
met vriendelijke groet
Rudi
Download Attachment: demobaantje.bck 9,22 KB |
Bewerkt door rudi op 17 feb 2014 12:48:01 |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2014 : 16:12:40
|
Het is te hopen dat je verschillende bezetmeldpunten ziet oplichten. Als je er maar 1 zou zien zou dat betekeken dat alles aan 1 melder hangt en dat heeft niet zoveel zin.
En welke je in moet voeren weet alleen jij. Jij weet welk punt in je blok je aan welke bezetmelder hebt aangsloten. En die punten voer je in in de volgorde zoals koploper ze ook moet zien. Dus heb je drie bezetmeldsecties in je blok (bv 1, 2 en 3), dan moet je dat bij te verwachten bezetmeldpunten ook in die volgorde opgegeven.
quote: voordat ik deze vraag zou stellen eerst e.e.a. opgezocht maar kon niet echt iets over mijn vraag vinden of ik heb niet goed gekeken.....
TIP. Download de beginnershandleiding eens en doe wat daar in staat
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 17 feb 2014 16:18:49 |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2014 : 19:33:54
|
Ben nu thuis en heb je database eens bekeken en als ik je een tip mag geven. Begin bij het begin. Want je hebt leuk wat lijntjes getekend die ongetwijfeld een weergave van je baan is maar meer is het ook niet. Zo heb je nog helemaal geen blokken gemaakt met hun onderlingende relatie. Die zul je eerst moeten hebben wil je bezetmeldpunten kunnen gaan invullen. En je hebt twee locomotieven aangemaakt waarbij op het tabblad "snelheid ijken" de nodige waardes staan. Lijkt me stug die je die twee locs ook echt geijkt hebt. Zo zijn die waardes wel heel mooi oplopend. Volgens mij heb je die zelf ingevuld en dat is toch echt geen ijken. Om te kunnen ijken moet je toch eerst blokken hebben met bezetmeldpunten.
Dus zoals ik al schreef. Download de beginnershandleiding en volg die stap voor stap om je database goed in te vullen.
Gr. Eric |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2014 : 19:38:26
|
Nog even verder gekeken en ben toch wat verbaasd.
Op 24 december 2013 schreef je het volgende:
quote: Hallo
Mijn eerste schreden in het pc rijden zijn ook bij mij gezet. Via de handleiding voor beginners de baan opgebouwd en geïnstalleerd. Ging best makkelijk duidelijk stap voor stap. heel goed en werkt ook! Ik heb niet een grote baan dus wel makkelijk kon in principe de handleiding zo overnemen
Dat rijmt totaal niet met de database die je nu geplaatst hebt en de vragen die je stelt.
Het is geen probleem om te helpen maar jouw vraag nu klinkt me achteraf gezien toch wat ongeloofwaardig?
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
rudi
6 Posts |
Geplaatst - 18 feb 2014 : 14:20:38
|
even terug komend op een eerdere melding van mij; mijn eerste proefbaan deed het, maar kreeg ook "extra" meldpunten maar de trein reed en reageerde wel. de punten die als eerste oplichten had ik toen ingevoerd en de andere oplichtende punten zo gelaten. Maar om geen verkeerde dingen te doen met mijn nieuwe baan dacht ik deze vraag voor de zekerheid te stellen. Klinkt daarom misschien ongeloofwaardig excuus hiervoor.
Ik heb het misschien ietwat verward geschreven, maar probeer het uit te leggen. b.v. een gedeelte met twee bezetmelders die ik wil invoeren daar rijd de trein over een meldpunt heen en licht het als nr. 65.1 op, en nog geen halve sec. later flikkert een ander punt b.v 65.8 vervolgens rijd hij over het tweede punt heen en krijg ik eerst 65.2 en vervolgens 65.6 Ik was in de veronderstelling dat er altijd maar 1 moest oplichten als de trein er overheen rijd? en ik die moest invoeren.... hopelijk is dit iets duidelijker
Rudi
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 18 feb 2014 : 15:40:43
|
Beste Rudi,
Het spijt me maar op basis van deze omschrijving kan ik nog steeds niet vaststellen wat eventueel het euvel is.
Maar dit lijkt me geen koploper probleem, maar meer een aansluit probleem, en daarvoor neem je het beste rechtstreeks contact op met de leverancier.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
rudi
6 Posts |
Geplaatst - 18 feb 2014 : 16:11:03
|
Toch bedankt voor de genomen moeite en meedenken en ik zal een mailtje schrijven naar viessmann
Groet
Rudi |
|
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 18 feb 2014 : 16:20:00
|
heb je de massa van de 1ste bezetmeldunit aangesloten ? Lijkt erop dat je spookmeldingen krijgt.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 18 feb 2014 : 20:03:09
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door rudi
Toch bedankt voor de genomen moeite en meedenken en ik zal een mailtje schrijven naar viessmann
Ben ik toch benieuwd wat je Viessmann wilt vragen Lijkt me sterk dat Viessmann weet wat jij in Koploper moet instellen. Maar laat me verrassen naar het antwoord.
quote: Ik heb het misschien ietwat verward geschreven, maar probeer het uit te leggen. b.v. een gedeelte met twee bezetmelders die ik wil invoeren daar rijd de trein over een meldpunt heen en licht het als nr. 65.1 op, en nog geen halve sec. later flikkert een ander punt b.v 65.8 vervolgens rijd hij over het tweede punt heen en krijg ik eerst 65.2 en vervolgens 65.6 Ik was in de veronderstelling dat er altijd maar 1 moest oplichten als de trein er overheen rijd? en ik die moest invoeren.... hopelijk is dit iets duidelijker
Waarom zou er maar 1 moeten oplichten. Als de loc over de scheiding van de ene bezetmeldsectie naar de volgende bezetmeldsectie rijdt zullen die beide even oplichten totdat de eerste helemaal vrij is.
Lijkt me verstandig dat je eerst zorgt dat je database goed ingevuld is voordat je wat gaat testen. Dus eerst beginnen met het "spinneweb" van blokken met hun onderlinge relatie. Bij die blokken ga je vervolgens de bezetmeldpunten invullen en wel in de volgorde waarin Koploper ze kan verwachten. Als voorbeeld. Stel je hebt in blok 1 3 bezetmeldsecties gemaakt (1=binnenkonmstmelder, 2=afremmelder, 3=stopmelder) die je op de decoder met adres 65 hebt aangesloten. Dan zijn het dus de bezetmeldpunten 65.1, 65.2 en 65.3. Op het tabblad "Bezetmeldingen" vul je die dan in deze volgorde in abij de regel "Te verachten bezetmelders" en iets lager bij "Bezet bij..." Mag toch aannemen dat je bij het aansluiten opgeschreven hebt welk bezetmeldpunt je op welke plaats in een blok hebt aangesloten. Een beetje gaan proberen welk punt oplicht en dat invullen bij de blokeigenschappen is in ieder geval niet de juiste weg.
Oftewel, gewoon de beginnershandleiding stap voor stap volgen. Iets wat je bij je eerdere proefbaantje blijkbaar wel gedaan hebt zoals je zelf al schreef in je andere draadje. Is me een raadsel waarom je dat nu dan niet doet.
En als je dan toch bezig bent haal dan gelijk die fictieve ijkwaardes bij je locomotieven weg. Want die kan je met deze database nooit zo gemeten hebben. Sterker nog ik heb zo het vermoeden dat je geen flauw idee hebt hoe je een locmotief daadwerkelijk ijkt. Lijkt me heel uitzonderlijk als je een loc ijkt en elke stap is precies 10 km sneller (zoals bij de br110)
Succes en plaats je database weer als je deze geod ingevuld hebt. Dan kunnen we verder kijken. Nu blijft het een beetje vaag wat je precies doet.
Gr. Eric |
|
|
|
Onderwerp |
|