Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 156 / Bezoekers Vandaag: 3768
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 actieve treinroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rudolph kroll

Netherlands
39 berichten

Geplaatst - 16 jun 2013 :  20:38:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik rijdt met Marklin c rails aangestuurd door cs1.

Ik heb met koploper 1 vaste treinroute gedefinieerd. Er zijn geen variabele treinroutes. Er zijn geen logische acties gedefinieerd.
De trein staat in het blok dat als eerste wordt genoemd in de vaste treinroute.
Als de trein na het afleggen van de route terugkeert in het beginblok, wordt de route herhaald.
Ik klik in het rijwindow op vaste route en de naam van de route. Vervolgens laat ik automatisch rijden starten.

De trein gaat rijden maar rijdt uiteindelijk ongedefinieerd rond. In het rijwindow staat bij "actief" de vaste treinroute niet aangegeven.

Ik heb ook gemerkt dat als ik treinen laat rijden en ze komen in een beginblok voor een vaste treinroute die ik voor de trein heb gedefinieerd en geselecteerd, de trein de vaste treinroute niet oppakt. Ik begrijp uit het forum dat dit wel zou moeten gebeuren.

Ik kan mij herinneren dat in het verleden ik wel in de rijwindow de routeaanduiding zag staan bij "actief".

Wat doe ik fout ?

rudolph

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 16 jun 2013 :  20:48:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rudolph,

De gedachte dat een vaste route altijd wordt gestart is een verkeerde aanname. Je doet waarschijnlijk niets fout, behalve de gedachte dat de vaste route altijd start. Voors zijn er zoveel invloeden die uitwerking hebben op het wel of niet starten van een route, dat het echt koffiedik kijken is waarom de ene keer wel en de andere keer niet.

Maar het lezen van de verklarende teksten over de werking van een vaste route zal veel helder maken, en die staan in de handleiding. Of op te vragen via de F1=help

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 16 jun 2013 20:54:06
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2545 Posts

Geplaatst - 17 jun 2013 :  20:29:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rudolph,

Zet je database eens hier op het forum. Dan kunnen we eens met je meekijken.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

rudolph kroll

Netherlands
39 Posts

Geplaatst - 17 jun 2013 :  21:28:39  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo dirk,
ik zal de database insturen en daarbij aangeven wanneer het mis gaat.
in de tussentijd heb ik nog wel verder gezocht. op sommige punten pakt de trein wel de actieve route op; als ik de trein op een andere plek laat starten, wordt er geen treinroute actief.
ik zal eea even klaarmaken en het morgen opladen.
alvast dank

rudolph
Ga naar bovenaan de pagina

rudolph kroll

Netherlands
39 Posts

Geplaatst - 19 jun 2013 :  09:00:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Het probleem van de actieve treinroute is opgelost.
De orozaak was dat in de vaste treinroute er na het startblok, een blok was verwerkt met een lengte van 1 cm en de aanduiding dat er bij een te lange trein een stopverbod geldt.
Nadat ik de lengte van het blok had aangepast naar de feitelijke lengte ( ongeveer 1 meter) en het stopverbod verwijderd, werd de vaste route opgestart en werd het ook zichtbaar als actieve route in het rijwindow.
Dank aan ieder die aan de oplossing heeft bijgedragen. Door de topics te scannen die met dit probleem verband houden, heb ik de richting voor de oplossing gevonden.

rudolph
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 19 jun 2013 :  10:35:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rudolph,

Dat staat ook gewoon in de help 0nder F1 in koploper wat ik je in mijn eerste reactie ook al aangaf.

Dit staat er in de help

quote:
Waarom start een vaste treinroute niet?
Een vaste treinroute heeft een richtingsblok en blokken die de route beschrijven. Wanneer een vaste treinroute geldig is gemaakt in het rijwindow, wordt er steeds gecontroleerd of de locomotief van het richtingsblok naar het eerste blok uit de reeks blokken rijdt. Is dit het geval dan wordt de vaste treinroute actief voor die locomotief. Soms rijdt de locomotief wel over de combinatie van deze blokken doch de vaste treinroute is niet geactiveerd.

De oorzaak is dat er in de blokken die worden gecontroleerd voor het starten van de vaste treinroute een stopverbod geldt. De oplossing moet je zoeken in een andere combinatie van het richtings- en eerste blok van de vaste treinroute.




Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina