ik heb een probleem met de communicatie tussen mijn laptop en mijn centrale. Dit centrale is een Tams Easy Control. De laptop draait op Windows 7.
Ik heb het programma Virtual serial port driver geinstalleerd. In koploper kan ik nu wel een COM poort kiezen echter de communicatie wil nog niet lukken. Heb elke USB uitgang geprobeerd.
Ik heb een soortgelijk probleem... Mijn IB-Com (USB poort) wordt keurig herkent maar de virtuele poort voor mijn OC32 niet. Ik krijg het enkel voor elkaar om de OC32 config eerst op te starten. De USB poort te kiezen. Daarna config sluiten. Koploper aan en dan werkt het. Dan is mijn USB poort wel zichtbaar in koploper.
Misschien heb jij een soortgelijk probleem met die virtuele poort (moet dus telkens bij opstarten weer aangemaakt worden)
Heb jij dan een OC32, of heb je helemaal geen idee wat het is, en is het in het geheel niet van toepassing in jouw situatie. Gewoon weer een vervuilend antwoord.
Maar het zal niet anders zijn dan doen wat de handleiding van de Tams schrijft dat je moet doen en dan in koploper de comport kiezen die is aangemaakt tijdens deze procedure, dan de juiste baudrate kiezen welke dat staat ook in de beschrijving van de Tams en dan in koploper voor Tams Easy Control kiezen als centrale.
Heb gekeken op de site van Tams. Hier de drivers gedownload en geinstalleerd. Zie volgende tekst voor uitleg.
Communiceren van PC naar Tams easy control met Windows 7
- Download en installeer de drivers bij de site van Tams. (typ bij google: tams easy control drivers)
- Ga naar ‘configuratiescherm’ - Klik op ‘Hardware en geluiden’ - Klik op ‘Apparaatbeheer’ - Je ziet nu bij ‘overige apparaten’ de Tams Easy control staan - Dubbelklik - Klik op ‘stuurprogramma bijwerken’ - Klik op ‘automatisch naar stuurprogrammas zoeken’ - Com poort wordt aangemaakt - In koploper zie je dat de com poort aangemaakt is en kan je verbinding maken met het groene spiegelei.