Auteur |
Onderwerp |
|
wiebrand
Netherlands
153 berichten |
Geplaatst - 12 aug 2012 : 10:01:04
|
hoe lang moet het stuk spoor zijn omgoed te kunnen ijken
whsvanelk |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2012 : 22:08:44
|
hoe krijg ik die aan de praat in win7
whsvanelk |
|
|
Leon
Netherlands
49 Posts |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2012 : 09:21:03
|
bedankt de helpfile werkt nu
whsvanelk |
|
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2012 : 10:20:54
|
moet er tussen de 2 blokken perse een stuk onbewerkt rails zitten voorhet ijken.
whsvanelk |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2012 : 11:42:39
|
oke maar hij kan bij mij de snelheid niet halen wat kan ik daar aan doen
whsvanelk |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
janspoor
256 Posts |
Geplaatst - 25 feb 2013 : 21:40:39
|
Hallo Wim
Dit draadje is alweer even geleden maar hopelijk zie je dit toch nog: ik ben ook bezig de locs te ijken. Op zichzelf genomen gaat dit goed, maar het valt mij ook op dat de ingestelde maximum snelheid vaak al bij decoderstap 20 of eerder bereikt wordt. Dat is niet erg, maar is dit normaal? Begin ik dan met de hoogste decoderstap en ik geef op dat de maximum snelheid bv 160 moet zijn, dan meet koploper toch een absurde snelheid van bv. 280 km/u. Hoe kan dat dan? Vr groet Jan dG
Spoor N, Fleischmann Piccolo, Minitrix, Arnold, Roco, ECoS 2, |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 feb 2013 : 23:51:15
|
Hallo Jan,
IJken is een samenspel van een aantal zaken.
Het begint met het instellen van de juiste lengte van je meetstuk Dan de juiste schaal.
Dan begin je met de hoogste rijstap (28) dan kijk je wat dit voor snelheid geeft. Geeft dit b.v. 280 km/u en je wil dat hij maximaal 160 km/u mag rijden op die rijstap dan komt de decoder instelling om de hoek kijken. Met CV5 en CV6 kun je de maximale snelheid instellen en de gemiddelde snelheid. Dit hoef je niet iedere keer via de programmeer rails te doen maar kan via de POM optie.
Je stelt de max snelheid van de decoder dus zo in dat hij ongeveer 160 km/u rijdt op stap 28. Daarna kun je de overige stappen in meten via het ijk proces.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 feb 2013 : 23:52:11
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door janspoor
Op zichzelf genomen gaat dit goed, maar het valt mij ook op dat de ingestelde maximum snelheid vaak al bij decoderstap 20 of eerder bereikt wordt. Dat is niet erg, maar is dit normaal?
Ja en dan moet je "in de decoder" de maximum snelheid aanpassen tot die ongeveer klopt. bv. met CV5 Pas dan kan koploper alle stappen van de decoder gebruiken met respect voor de maximum snelheid. Doe je dat niet, dan zal koploper tijden het rijden (niet tijdens het ijken) de maximum snelheid netjes respecteren en nooit de hogers stappen gebruiken.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|