Beste mensen, mijn naam is Jos Schenk en ben al een tijdje met koploper op een testbaan aan het experimenteren. Ik loop nu tegen de volgende vraag aan: Ik heb märklin m-rails en de bezetmelders werken op stroomdetectie via de middenrail. In mijn schaduwstation komt een trein op een willekeurig spoor binnen en mag na de eerste melder nog 140 cm doorrijden voordat hij moet stoppen. (de 2de melder is een virtuele melder). Nu gaat dat uitstekend behalve met een loc waarvan de sleper aan de tender zit en de detectie gebeurt dus pas als de kop van de loc de melder al zo'n 15 cm voorbij is. Ik zou dan ook graag willen dat (alleen) deze loc geen 140 cm mag doorrijden, maar slechts 125 cm. Kan ik dat ergens instellen? Al vast bedankt voor het meedenken.
Bedankt Wim, voor je snelle antwoord. Ik lees echter in de helpfile en ook tijdens het experimenteren heb ik gemerkt dat ik de afstand niet kan verkorten, wel verlengen. Zou dit betekenen dat ik de normale afstand dan op 125 cm moet zetten en aangeven dat alle locs behalve deze ene nog 15 cm door moet rijden, of begrijp ik het verkeerd?