Auteur |
Onderwerp |
|
wutens
Netherlands
21 berichten |
Geplaatst - 12 sep 2012 : 17:09:59
|
Beste spoorvrienden Ik krijg plotseling een foutmelding welke ik nog nooit heb gehad: n.l. Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \device\harddisk5\DRS. Aanvullende info: Koploper loopt gewoon door, handmatig en automatisch. En andere programma's op de pc lopen gewoon door.De computer vertoond geen rare dingen ( 6 mnd oud: HP-met I5 proc. ) en gebruik deze uitsluitend voor de trein=koploper, internet word en excel. Kan iemand mij opweg helpen ?
W.Utens
wutens |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
wutens
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 12 sep 2012 : 17:35:32
|
Beste Heer Ros,
van zulk antwoord baal ik gewoon van.Ik denk dat dit forum voor spoorvrienden was, nee hoor afz... is blijkbaar punt 1. Ik heb een serieus probleem en als ik mij niet juist heb uitgedrukt met gegevens hoor ik dit graag ( de teksten komen niet van mij maar van een schermpje in koploper nl: " KOPLOPER.EXE geen schijf ".....WIM W.Utens
wutens |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 sep 2012 : 17:41:27
|
W.Utens, ik zie inderdaad dat U een serieus probleem hebt, namelijk een heel kort lontje met daarbij een ernstig gebrek aan gevoel voor humor. Maar volgens mij is dit niet zozeer een koploper probleem maar meer een PC probleem. Of je laat koploper iets wegschrijven of inlezen naar of van een niet bestaande schijf of map.
Maar ik wens U het beste met al uw problemen.
Mvg Wim.
quote: Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \device\harddisk5\DRS.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 12 sep 2012 17:44:42 |
|
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 12 sep 2012 : 23:58:34
|
is gewoon een verwijzing dat een achtergrond programma (of verkeerde instelling "saven" in koploper) dat iets probeert weg te schrijven.Kijk in koploper eens na waar je de backup en bestanden laat wegschrijven.Staat alles daar juist dan is het een PC probleem.Wat ik sterk vermoed vermits koploper verder goed draait.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2012 : 10:31:29
|
Ben je misschien van een oude Windows versie overgegaan op een nieuwe ? Sinds Vista wil Windows niet dat je "bewaart" in systeem map... Dat probleem had ik enkele jaren geleden bij overgang op vista.
Zoek even in Forum onder Vista...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
wutens
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2012 : 11:50:00
|
Wim Ros, Dit is voor mij de laatste reactie: Koploperforum is voor mij niet het forum om over en weer iemand de les te lezen. Een kort lontje heb ik echt niet,en nooit gehad ! reactie op DENTHEO: Koploper draait al vanaf uitkomen W7 ( is van XP naar 7 gegaan(verder zie reactie bellejet.) reactie op BELLEJT: Dit heb ik goed gelezen en ga verder zoeken in mijn PC in relatie tot koploper Beide heren bedankt voor de reactie, ik laat nog van mij horen. W.Utens
wutens |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2012 : 12:39:37
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door wutens
Wim Ros, Dit is voor mij de laatste reactie: Koploperforum is voor mij niet het forum om over en weer iemand de les te lezen.
Dan zou ik zeggen kijk eens in de spiegel, en doe dat dan zelf ook niet. In mijn tweede antwoord staat de eventuele oorzaak met oplossing te lezen. Even die rode lap voor de ogen weglaten dan had je de oplossing kunnen lezen.
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
wutens
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 14 sep 2012 : 11:12:11
|
Lang gezocht: verbindingskabel tussen netwerk en backupschijf defect Dank voor de hulp. W.Utens
wutens |
|
|
|
Onderwerp |
|