Auteur |
Onderwerp |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 berichten |
Geplaatst - 14 sep 2012 : 15:21:41
|
Beste mensen,
Zie de bijgevoegde database. Op de bijbehorende baan willen we goederentreinen of sneltrein bij voorkeur door blok 7 laten rijden, maar als dat bezet is en 5 of 6 is wel vrij, alleen dan mag een goederentrein of sneltrein door 5 of 6 rijden. Maar hoe is dat te realiseren in Koploper?
Download Attachment: MSCRoden-Herman1.bck 97,53 KB
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 14 sep 2012 : 15:46:57
|
Maak een logische actie aan die waar is als blok 7 vrij is. En maak een variabele route aan voor deze treintypes waar je blok 5 en 6 uitsluit, waarbij je aangeeft dat de route alleen geldt als de logische actie waar is.
groet, Huub |
|
|
Dieky
Netherlands
104 Posts |
Geplaatst - 14 sep 2012 : 20:13:58
|
Herman,
Je kan bij eigenschappen blokken, en dan bij "selectie op basis van" In plaats van "Kans", "volgorde" aanklikken.
even een stukje uit de helpfile gecopieerd: Hier worden de eigenschappen van een blok onderhouden.
Volgorde, kans en optimale lengte Hoe gaat Koploper om met kans, volgorde en optimale lengte? De optie volgorde is het eenvoudigst. Eerst wordt er gekeken naar het blok met volgnummer 1. Is dit blok niet vrij of kan er geen vrije wisselstraat worden gevonden, dan wordt er gekeken naar het blok met volgnummer 2. Dit gaat verder totdat er geen blokken meer zijn gedefinieerd of totdat er een mogelijkheid is gevonden.
Meine
http://waldende.mariskadijkstra.nl |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 14 sep 2012 : 22:28:38
|
@Huub:. Dank je voor deze tip, die ga ik uitproberen.
@Meine: De optie kende ik, maar die houdt geen rekening met het treintype. DAt wilden we juist wel, nl. dat alleen bepaalde treinen bij voorkeur spoor 7 nemen.
Beiden bedankt voor het meedenken.
Mvg, Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; |
|
|
Jeroni
22 Posts |
Geplaatst - 15 sep 2012 : 10:42:47
|
Leuk, dat ga ik ook eens proberen. |
|
|