Auteur |
Onderwerp |
|
jcfloorijp
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 13 aug 2012 : 21:31:19
|
Hallo allemaal,
Sinds kort gestart met het ontdekken van digitale modeltreinen. Ik gebruik hierbij ook het mooie Koploper. Echter wil het mij niet lukken om treinroutes te maken. Ik wil een vaste route maken van blok 10->11->8->9->10 Ik start in blok 10, kan vervolgens blok 11 invoeren maar na blok 11 niet meer. Waarschijnlijk zal ik iets fout doen maar heb geen idee wat. Wie kan me helpen?
Gr. Jan
Download Attachment: Zolde.bck 16,23 KB |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 13 aug 2012 : 21:42:27
|
Je hebt de blokeigenschappen van blok 11 niet volledig ingevuld. In het tabblad komend uit blok 10 heb je geen vervolgblok aangegeven. Dus eerst de blokeigenschappen goed krijgen, zorgen dat je zonder vaste en variabele routes kunt rijden en dan pas gaan nadenken over eventuele vaste en variabele routes. Overigens zitten er nog veel meer fouten in je database, o.a. de keervinkjes zijn veelvuldig onterecht aangevinkt of juist niet aangevinkt waar dat wel zou moeten.
Huub |
Bewerkt door hubertus op 13 aug 2012 21:46:43 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
jcfloorijp
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2012 : 21:30:43
|
Beste Huub en Wim,
Bedankt voor de snelle reactie. Het is mij inmiddels duidelijk hoe het zit met die tabbladen in de blokinstellingen. Ik heb dit allemaal aangepast.Op advies van Huub probeer ik ook zonder vaste routes te rijden maar ik krijg het niet zover dat de treinen automatisch rijden. Doe ik nog iets verkeerd of ben ik nog iets vergeten in te stellen?
Wie kan er helpen?
Gr. Jan
Download Attachment: Zolde.bck 16,96 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2012 : 21:45:36
|
Jan,
Automatisch rijden, is op F8 drukken = automatisch rijden aan, dan de lok in een blok plaatsen en dat blok naar het eerstvolgende blok slepen zodat je het briefje daar in kunt laten vallen. En dan gaan met de baan. Koploper werkt geheel zonder vaste routes. Een vaste route is eigenlijk alleen maar een beperking op de algemeen mogelijke rijwegen.
Mvg Wim.
PS.: In blok 7 en in blok 3 zijn nog niet alle tabbladen ingevuld
En ook niet geheel onbelangrijk heel veel wisselstraten zijn nog niet ingevuld, koploper zal de trein nooit zo de juiste weg laten rijden.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 14 aug 2012 22:08:46 |
|
|
jcfloorijp
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 15 aug 2012 : 22:00:40
|
Wim,
Bedankt voor de reactie. Ik ga de database verder vullen en het opnieuw proberen
Gr. Jan |
|
|
|
Onderwerp |
|