Auteur |
Onderwerp |
|
lou
Netherlands
36 berichten |
Geplaatst - 20 jul 2012 : 11:22:18
|
Hallo,
Ik heb mijn baan af moeten breken wegens een verhuizing. Ga nu een nieuwe baan bouwen. Ik rijdt 3 rail c-rail. IB2 , kan eventueel ook een ECOS 1 inzetten.
Ik heb in het verleden met Rocrail gestoeid. Mijn vraag, is het mogelijk met Koploper de wissels middels de IB2 aan te sturen, (Wisseldecoders LDT) en de terugmeldingen via loconet middels een op de s88 terugmeldmodules aangesloten s88ln. (s88 naar loconet module)
alsvast bedankt,
Groet, Lou
MARKLIN C-RAIL, CS1 RELOADED (ESU) LAPTOP VISTA PROFESSIONAL |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 jul 2012 : 12:52:18
|
Beste Lou,
Als je ook de treinen met de IB2 bediend geen probleem. Als je de treinen met de ECoS wil bedienen en de wissels en de melder via de IB2 wil laten werken dan is er wel een probleem. Koploper kan helaas maar 1 centrale tegelijk aansturen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
lou
Netherlands
36 Posts |
Geplaatst - 20 jul 2012 : 13:25:15
|
Beste Wim,
Ik twijfel no tussen KL en Rocrail. Beide hebben veel mogelijkheden, die van KL zijn wat meer uitgekristaliseerd. Daarentegen is KL in zijn laatste levensfase wat ontwikkeling betref en support op eventuele bugs in de zeer nabije toekomst .
Ik start helemaal opnieuw dus moet een goede afweging maken.
Wat moeten de instellingen zijn binnen KL als ik wil rijden zoals gevraagd. Kiezen voor Loconet Centrale? Baudrate ?? Of kiezen voor IB? Zie in de moeglijkheden binne KL geen IB 2 staan!
Alvast bedankt!
Lou
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 jul 2012 : 13:29:55
|
Beste Lou,
De IB2 is een pure LocoNet centrale. Als je de drivers hebt geinstalleerd die bij de IB2 zit, dan heeft deze een virtuele comport aangemaakt, Deze comport kies je binnen koploper en als central kies je in koploper Loconet, baudrate 115200.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 20 jul 2012 : 15:11:23
|
Lou,
Einde ontwikkeling betekend ook einde van nw bugs. Als je kijkt wat er het laatste half jaar aan bugs is geweest, dan zal je moeten onderkennen dat het eigenlijk alleen toeval treffers zijn geweest welke geen enkele invloed hebben gehad op de grote meute.
Neem ook in aanmerking dat het een compleet programma is waar geen enkel ander aan kan tippen.
En last but not least Het ultieme bestaat niet is alleen een oprisping
Grtzz Rob
Webcamboys >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 17 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
Bewerkt door Rob Fongers op 20 jul 2012 15:12:26 |
|
|
lou
Netherlands
36 Posts |
Geplaatst - 22 jul 2012 : 10:54:22
|
Wim, Rob,
dit is correct. Er zijn inderdaad nauwelijks bugs boven komen drijven.
Heeft iemand ervaring met MGV componenten i.c.m.koploper. Onder Rocrail werkt dit naar behoren. Maar ik neig nog steeds naar Koploper. Ik heb er een tweetal jaren ervaring mee opgedaan, maar door allerlei zaken ben ik hiervan weggelopen. Ik zou nu eigenlijk de draad weer op willen pakken, maar wel mijn hardware blijven gebruiken.
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Lou
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|