Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 245 / Bezoekers Vandaag: 4828
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 s88SD16-n achter elkaar koppelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kingroger

Netherlands
84 berichten

Geplaatst - 22 jul 2012 :  17:13:21  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo forumleden,
ik zit even met een vraagje,
ik heb nu de 2de bezetmeldmodule (s88sd16-n) aangesloten.
ik heb deze twee met elkaar verbonden met een patchkabel.
nu moet ik alles in koploper opnieuw wat betreft de bezetmelders ingeven,maar hoe ligt volgorde van de nummering van de bezetmelders nu.
bij de eerste begon deze met 65.1 t/m 66.8,maar de tweede module heb ik nu ervoor gezet,dus ik neem aan dat deze nu de nummers 65.1 t/m 66.8 krijgt en de oude eerste module 67.1 t/m 68.8,hieraan zit ook de patchkabel die naar de interface gaat.

mvg roger


nieuwkomer digitaal rijden,dus nog veel leren.(Roco M.M./S88expressnetli/s88SD16-n

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  18:32:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Roger,

Gewoon logisch door tellen.

De eerste is 65.1..65.8,66.1..66.8
De tweede is 67.1..67.8, 68.1..68.8

In koploper dus 67 en een module met 16 melders.

En NIET VERGETEN de s88XPressNetLI te configureren, deze moet nu ipv van 1 melder met 16 bits, 2 melders met 16 bits doorgeven.
Het aantal melder op 2 zetten.

En de tweede melder sluit je natuurlijk achter de eerste aan, anders moet je iedere keer de nummering van je melders bij de blokken in koploper aanpassen, en dat lijkt me nu niet echt handig.

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 22 jul 2012 18:36:36
Ga naar bovenaan de pagina

kingroger

Netherlands
84 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  19:38:50  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Wim,
de heb 88XPressNetLI heb ik inderdaat al geconfigureerd op 2 kaarten met 16 uitgangen,alleen moet ik(helaas) alle bezetmelders opnieuw nummeren omdat ik de eerste kaart rechts van mijn baan heb gemonteerd omdat daar de stopcontacten zitten voor de pc,de 2e kaart monteer ik helemaal links en verbind ik met een 5 meter lange patchkabel met de eerste kaart.
zou ik de 2e kaart naast de eerste monteren zou ik voor alle aansluitpunten kabels moeten leggen naar de andere kant van de baan en dan wordt het een wirwar van draden,nu hou ik ze mooi kort en overzichtelijk.
en dat was ook mijn vraag hier,de eerste kaart wordt nu de laatste met de kabel naar de s88XPressNetLI,en dan zou de nummering dus 67.1 t/m 68.8 moeten zijn,of vergis ik mij hierin?
de laatste kaart in het rijdje heeft de hoogste nummers en is verbonden met de interface.

roger

nieuwkomer digitaal rijden,dus nog veel leren.(Roco M.M./S88expressnetli/s88SD16-n
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  20:01:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Roger,

Heb je het antwoord gelezen?

Jouw eerste module is nu toch niet meer je eerste module dat is nu toch je tweede module.
Dus dan zijn de nummers 67.1..67.8, 68.1..68.8

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

kingroger

Netherlands
84 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  20:15:23  Toon profiel  Reageer met citaat
ja wim,heb ik gelezen,zat ik toch goed met mijn gedachten.
wilde alleen zekerheid hebben dat ik goed zat voordat ik iets ga doen en de boel brand door of zo.
het was voor jou misschien een simpel iets,voor mij toch twijfel of ik goed bezig was.
bedankt alweer voor je hulp,heb alweer iets bijgeleerd.

nieuwkomer digitaal rijden,dus nog veel leren.(Roco M.M./S88expressnetli/s88SD16-n
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina