Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 137 / Bezoekers Vandaag: 15254
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Pendelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marbut

Belgium
23 berichten

Geplaatst - 23 apr 2012 :  22:25:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een testbaantje van 2 blokken. Ik probeer een trein automatisch van blok 1 naar blok 2 en terug naar blok 1 en dan opnieuw naar blok 2 enz.
Als de trein vertrekt in blok 1 rijdt hij correct naar blok 2, stopt, keert om en na een vertraging vertrekt hij naar blok 1. Als hij in blok 1 komt begint hij af te remmen van decoderstand 7 naar 5 maar stopt niet en rijdt door.
In 'onderhouden blokken' heb ik zowel in blok 1 als blok 2 'keer loc' aangevinkt.
Ik rij niet volgens een vaste route. Ik heb in de rijwindow van de trein 'trek/duwcombinatie' aangevinkt.
Wat is het probleem?


Marc B.

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 23 apr 2012 :  22:27:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Meldpunten in de verkeerde volgorde opgegeven in het blok

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Marbut

Belgium
23 Posts

Geplaatst - 24 apr 2012 :  11:52:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn twee blokken gecontroleerd en de volgorde van de meldpunten (3 per blok) zijn juist vermeld en correct aangesloten op de bezettingsmelder.
Er moet een ander probleem zijn?

Marc B.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 apr 2012 :  13:32:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Geen idee jij zegt het, maar ik denk het bijna van niet.

Want zo te lezen, komt hij niet aan op de stopmelder, daar zal iets fout zijn aangesloten of ingevuld. Zit er misschien een stuk rails voor zonder stroomdetectie?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2546 Posts

Geplaatst - 24 apr 2012 :  19:45:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marc,

Zet je database eens op het net, dan kunnen we eens kijken of het in de testmodus wel werkt. Zo kunnen we gerichter helpen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Marbut

Belgium
23 Posts

Geplaatst - 26 apr 2012 :  12:13:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben er nu in geslaagd om de meldpunten te zien op mijn baan als de trein rijdt. Maar blijkbaar is er een probleem met de adressering van de 63320. Als meldpunt 2 gepasseerd wordt dan wordt op het scherm meldpunt 3 geactiveerd.
Ik had 2 bezetmelders: 1 x S88SD16-n en 1 x 63320. Ik heb nu de 63320 vervangen door een S88SD16-n. Ik heb nu twee S88SD16-n bezetmelders in cascade geschakeld. De bezetmelders van blok 1 zijn aangesloten op de tweede S88SD16-n en de bezetmelders van blok 2 zijn aangesloten op de eerste S88SD16-n. De bezetmeldingen van de eerste module rageren, maar die van de tweede module niet. Blijkbaar is er een probleem van programmeren. Wat is hiervoor de juiste werkwijze. Ik heb de procedure gevolgd m.b.v. een wissel (wissel 1) om te schakelen op de regelaar (Profi-Boss), via het programma voor de S88LN, maar ik krijg de 2e module niet aan de praat.
Ik heb de twee modules verbonden via een netwerkkabel zoals in de documentatie van de S88SD16-n wordt vermeld (van voorgaande naar volgende).
Wat doe ik verkeerd?



Marc B.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 26 apr 2012 :  12:27:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

S88LN config programma starten, verbinding maken met hetdigitale systeem via settings.

Knopje op de s88LN drukken zodat het ledje in een hoger tempo gaat knipperen.

Het getal invullen waarmee het eerste contact van de eerst aangesloten module moet beginnen met tellen, dat zal nu in dit geval 1 zijn.
Dan op current monitor OFF klikken, de led op de S88LN zal nu nog sneller knipperen, dan het aantal contacten opgeven wat de s88LN moet en kan tellen in dit geval 2 modules met elk 16 contacten maak 32. Knopje Range klikken, daarna knippert het ledje weer rustig en zal de s88LN de modules 1 en 2 doorgeven met als terugmeld contacten 1.1..2.16

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Marbut

Belgium
23 Posts

Geplaatst - 26 apr 2012 :  23:00:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, eindeloos bedankt.
Het is gelukt, hoewel ik nog 1 probleempje heb moeten overwinnen: blijkbaar moet je de tweede module loskoppelen om de S88LN te programmeren.
Het pendelen lukt fantastisch. Ik kan nu verder met het uitbreiden van mijn baan.
Nogmaals bedankt en waarschijnlijk (ik ben er zeker van) tot later als er zich een volgend probleem voordoet. Maar dat maakt het modeltreingebeuren wel zeer interessant.
Hartelijke groeten.

Marc B.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 26 apr 2012 :  23:18:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,


Nee, je hoeft helemaal niets los te koppelen, alles kan je aangesloten laten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina