Auteur |
Onderwerp  |
|
march
Netherlands
23 berichten |
Geplaatst - 26 mrt 2012 : 11:05:57
|
na het uitrijden van het schaduw station naar de volgende bestemming wordt het opvolgende blok wel groen maar kleurd vervolgens terug naar blauw (geblokeerd)waardoor de rest van de treinen nooit vrijgave meer krijgt.
weet iemand raad. als ik er een trein handmatig inrij en het blok toeken aan deze lok en een nieuwe bestemming geef geeft hij het wel vrij.
het gaat om blok 17
Hoe kan ik treinen netjes laten stoppen zodat ze niet op een wissel stoppen waardoor er ongelukken gebeuren.
bedankt vast voor jullie hulp
Download Attachment: Marc.bck 63,78 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2012 : 12:17:20
|
Marc,
Als het blok niet vrijgegeven wordt en het blijft blauw, dan zal er een terugmelder bezet blijven en niet worden vrijgegeven, waarschijnlijk staat er dan iets op.
Je lok netjes laten stoppen, begint met het ijken van de snelheden, dan het instellen van de maximum snelheden, en het instellen van de massasimulatie binnen koploper. Standaard verhaal wat al ontelbare keren is beantwoord op dit forum, even zoeken en je vind een schat aan informatie.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 04 apr 2012 : 13:11:48
|
Hoi Marc,
Is je probleem met die blijvende (blauwe) bezetmelding inmiddels opgelost en/of oorzaak gevonden?
Greetz Seb 
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind ! |
 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 04 apr 2012 : 17:59:40
|
Hallo Marc,
inderdaad op zoek naar de oorzaak van deze (valse) melding, misschien is er iets met jouw isolatie mis,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
 |
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 04 apr 2012 : 19:34:20
|
Hoi Marc en Walter,
Ja, ik heb in het begin hetzelfde meegemaakt......werk met K rails en er onstond nadat een lok erover heen reed soms nadien ook die rare valse melding. Bleek vaak dat de railstaaf-onderbreking toch contact maakte met de massa-railstaaf, verschoven of wat dan ook. Of een braampje van het slijpsel, al dan niet magnetisch geworden door het erover rijden van een lok. Klinkt misschien overdreven maar het zit soms in een klein hoekje...
En heel incidenteel gebeurt dat nog wel eens maar weet wat het dan is......ff een millimeter kartonnetje ertussen door halen en weer opgelost. Okay, had de railstaven kunnen isoleren met iets zoals lijm, plastic oid, ik weet het !!!!
Laat maar ff weten of het inmiddels is opgelost Marc !!
Greetz Seb 
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind ! |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|