Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 469 / Bezoekers Vandaag: 14896
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Adres bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gcb12

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 18 feb 2012 :  08:54:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gcb12  Reageer met citaat
Goededag,

Ik heb het volgende probleem, ik rij met de Roco multimaus en de Xpressnetli interface en 2 X 16 bezetmelders via de xpressbus(zie tekening)



Download Attachment: aansluitschema.jpg
61,44 KB
Het volgende doet zich voor (het was goed en ik weet niet prcies wanneer het gebeurt is) maar nu ben ik de eerste groep bezetmelders kwijt.
Ik kan ze in koploper wel invullen in een blok (ze staan ook in de blokken) alleen met het rijden van de Locs gaan de verkeerde blokken blauw worden (alle bezetmelders + 1).
De Loc staat 1.1 maar bezetmelder 2.1 word geaktiveerd.
In koploper bij onderhoud digitale onderdelem staan 2 bezetmelder van 0001 t/m 0016 en 0017 t/m 0032 en aangevinkt Lenz 16 bezetmeldingen uitgang.
Ik denk zelf dat alles goed staat maar heb nog niet zoveel ervaring vandaar mijn vraag aan het forum.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Gerrit

Bewerkt door gcb12 op 18 feb 2012 10:10:18

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 18 feb 2012 :  09:58:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Mss is dit wat :

De Multimaus werkt via het Lenzprotocol en bij invoer van de digitale onderdelen, wisseldecoders en bezetmelders, werkt dit protocol met bezetmeldermodules met 8 aansluitingen. Mijn bezetmelders hebben 16 aansluitingen, dus deze moeten als 2 x 8 worden gedefinieerd, een vinkje bij 16 aansluitingen, waarbij de eerste genummerd wordt als 65 (zie de handleiding van S88expressnetLi). Dus 65,1-65,2-65,3 enz. De tweede 8 zijn genummerd als 66,1-66,2-66,3 enz.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 18 feb 2012 :  11:22:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Gerrit,

Dat is dan ook geheel volgens de instellingen van de s88XPressNetLI zoals jij deze hebt gedaan.

Normaal gesproken en bij default staat deze op 64 en volgens het Lenz Protocol begint de eerste module dan te tellen met 1 hoger, dat geeft dan 65.1..65.8

Nu heb jij 1 opgegeven dus zal de eerste beginnen met +1 = 2 en dat is precies datgene wat jij ziet.

Wil je dus beginnen op 1.1 zul je het base adres op 0 moeten zetten.

Met deze manier van instellen, ontstaat er een conflict met de terugmelding van eventuele wisseldecoders. Deze worden ingesteld in de range met een module adres 0 t/m 63. De terugmeldmodules in de range 64 t/m 127. De default instelling van de s88XPressNetLI is er dus niet voor niets.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 18 feb 2012 11:37:02
Ga naar bovenaan de pagina

gcb12

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 18 feb 2012 :  12:35:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gcb12  Reageer met citaat
Goedemiddag Wim,

Bedankt voor het advies ik ga het vanavond meteen proberen.

U hoort het nog wel.

Groetjes Gerrit
Ga naar bovenaan de pagina

gcb12

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 18 feb 2012 :  16:45:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gcb12  Reageer met citaat
Goedemiddag,

Na het advies van Wim is mijn probleem opgelost.
Ik begrijp alleen niet hoe het adres op 1 is komen te staan.
Ik heb het xpressnetli programma maar 1 keer gestart en dat was al weer een tijdje geleden (alleen om de storing op te lossen heb ik vanalles ingevuld alleen geen 0).

Wim en Johhny T bedankt voor jullie meedenken nu kan ik weer verder met mijn testbaan.

Prettig weekend.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina