Auteur |
Onderwerp |
|
walter delmee
Netherlands
51 berichten |
Geplaatst - 07 dec 2011 : 23:48:21
|
Beste forumleden,
Misschien een vreemd verschijnsel, maar de letters en cijfers in de teksvensters gekoppeld aan de blokken, blijken(of het valt mij nu pas op) niet allemaal even scherp te zijn. De tekst is daardoor niet altijd even goed leesbaar.
Even voor de duidelijkheid, het ligt niet aan de videokaart en of pc. Ik heb Koploper op verschillende pc's gedraaid, alle met hetzelfde euvel.
Vergeet ik iets? Of zou mijn leeftijd hier parten gaan spelen?
Ik voeg een back-up toe, ben benieuwd of dat jullie hetzelfde verschijnsel zien?
Met vriendelijke groet,
Walter Delmee
Download Attachment: zolderbaan_20120103_190816.bck 758,02 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 08 dec 2011 : 07:39:33
|
Hallo Walter D,
ik vermoed dat het iets te maken kan hebben met het kleine letterformaat wat je gebruikt, Arial 6 is het kleinste wat er te vinden is.
met vriendelijke groet,
Walter W
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 08 dec 2011 : 08:48:00
|
Hallo Walter (D),
Je gebruikt een erg klein lettertype, ik gebruit 7dpi (arial) Je zit dan op ongeveer dezelfde grootte als het bloknummer. Dat heb ik met een paar velden toegepast in jouw baan ontwerp, en dat gaat goed zonder dat er tekstvelden over elkaar heen vallen. Misschien dat je de veldlengte voor de tekst wat moet aanpassen.
Mvg Ab
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS) |
|
|
walter delmee
Netherlands
51 Posts |
Geplaatst - 08 dec 2011 : 19:05:33
|
Beste Walter en Ab,
Bedankt voor jullie advies om het lettertype te vergroten van 6 naar 7 dpi. Het werkt. Letters en cijfers staan er nu scherp op.
Beste Wim,
Als ik jou bril mag lenen, dan hoef ik niets te veranderen .
Bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet, Walter Delmee |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|