Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 418 / Bezoekers Vandaag: 6969
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 736
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 nieuwe gebruiker
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jozefaarden

2 berichten

Geplaatst - 07 dec 2011 :  20:35:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Een paar maanden geleden heb ik een digitale startset van Roco gekocht met een digitale versterker en een multimaus. Ik wil met koploper en mijn pc de trein kunnen aansturen. Kan mij iemand vertellen wat er aangeschaft moet worden om dit te kunnen. Moet er b.v. een centrale aangeschaft worden en wat voor een?

gr.Jozef Aarden

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 07 dec 2011 :  20:57:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom op het forum.

Het ligt maar aan wat je precies wil.
Wil je volledig automatisch gaan rijden of wil je zelf ook nog wat doen.
In het eerste geval heb je naast een centrale bezetmelders nodig zodat koploper weet waar de treinen zich op de baan bevinden. Verder zul je wisseldecoders nodig hebben om je wissels aan te kunnen sturen. Ga je nog verder en wil je seinen op je baan dan zul je hiervoor ook nog decoders nodig hebben.
Ga je voor het "half automatisch" dan kan je via koploper en een centrale de treinen door koploper laten aansturen en via een schakelbord oid zelf wissels schakelen.

En je hoeft geen centrale aan te schaffen. Je hebt immers al een MM. Die is je centrale. Om mee te begiinen is die prima. Maar wil je die aan je PC hangen dan heb je daar nog een interface voor nodig. Medeforumgenoot Wim Ros (www.rosoft.info) heeft daar een prima oplossing voor, de S88XPressNetLI. Je kunt ook bij hem terecht voor andere digitale onderdelen om automatisch te kunnen rijden.

Gr.
ERic
Ga naar bovenaan de pagina

jozefaarden

2 Posts

Geplaatst - 07 dec 2011 :  21:09:24  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door remunj

Welkom op het forum.

Het ligt maar aan wat je precies wil.
Wil je volledig automatisch gaan rijden of wil je zelf ook nog wat doen.
In het eerste geval heb je naast een centrale bezetmelders nodig zodat koploper weet waar de treinen zich op de baan bevinden. Verder zul je wisseldecoders nodig hebben om je wissels aan te kunnen sturen. Ga je nog verder en wil je seinen op je baan dan zul je hiervoor ook nog decoders nodig hebben.
Ga je voor het "half automatisch" dan kan je via koploper en een centrale de treinen door koploper laten aansturen en via een schakelbord oid zelf wissels schakelen.

En je hoeft geen centrale aan te schaffen. Je hebt immers al een MM. Die is je centrale. Om mee te begiinen is die prima. Maar wil je die aan je PC hangen dan heb je daar nog een interface voor nodig. Medeforumgenoot Wim Ros (www.rosoft.info) heeft daar een prima oplossing voor, de S88XPressNetLI. Je kunt ook bij hem terecht voor andere digitale onderdelen om automatisch te kunnen rijden.

Gr.
ERic



Dank je wel voor de snelle reactie. Ik ga eens kijken hoe ik het een en het ander kan realiseren.
gr. Jozef
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 08 dec 2011 :  08:54:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Jozef,

Nog een kleine tip.
Als je reageert op een voorgaand bericht hoef je dat niet te quoten.
Alleen een antwoord is voldoende. Dat komt de leesbaarheid van het draadje ten goede.
Quoten doe je alleen als je op een gedeelte van een eerder bericht wilt reageren. Het is dan duidelijk op welk punt je reageert.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina