Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 390 / Bezoekers Vandaag: 5126
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Terugvallen naar handmatig rijden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Golfer

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 02 dec 2011 :  11:37:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Golfer  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Mijn proefovaal met twee inhaalsporen heb ik inmiddels ingeruild voor een schaduwstation en kleine bovenlaag om met experimenten door te gaan.
Nog genoeg op te lossen maar waar ik niet aan uitkom is dat automatisch rijdende treinen bijna allemaal in blok 44 stoppen en vervolgens gaat het blok knipperen. Ik kan dan weer aanzetten tot automatisch rijden. Aangezien het soms niet gebeurd (ICE bijv. zien doorrijden) zoek ik een correlatie met iets maar kan haar niet vinden. Mogelijkheid tot keren?
Ook blok 54 is zo'n "ding" ze komen er bijna niet maar alsdan gaan ze niet meer weg.
Wie wil even kijken naar de db? Bij voorbaat dank!

vr. groet, Michiel

Download Attachment: Kelderbaan.bck
180,11 KB

vr. groet,
Michiel

Koploper 7.4, Loconet over IB Basic Usb

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  12:01:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Michiel,

Zonder ook maar een blik in je database te werpen, denk ik dat je niet alle tabbladen hebt ingevuld bij onderhouden blokken, dus bijvoorbeeld alleen het zichtbare dus eerste tabblad. Er is dus geen vervolg opdracht blok voor de trein beschikbaar. Kan ook zijn dat hij door een variabele route ergens een verbod heeft, en daardoor ook geen vervolg blok kan vinden.

Dit zijn de 2 hoofdredenen (oorzaken) waarom een trein naar handmatig gaat.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  12:15:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Michiel,

Als blok 44 gaat knipperen dan is de trein uit blok 53 gekomen, dat tabblad is niet ingevuld.

Verder moet je denk ik even een variabele route maken voor getrokkentreinen waarbij je alle kopsporen uitsluit. Dan rijden alleen de treinstellen en de trekduwtreinen naar de kopsporen en zullen dan netjes van richting veranderen en hun weg vervolgen.

Mvg

Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Golfer

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  13:19:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Golfer  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Michiel,

Als blok 44 gaat knipperen dan is de trein uit blok 53 gekomen, dat tabblad is niet ingevuld.

Verder moet je denk ik even een variabele route maken voor getrokkentreinen waarbij je alle kopsporen uitsluit. Dan rijden alleen de treinstellen en de trekduwtreinen naar de kopsporen en zullen dan netjes van richting veranderen en hun weg vervolgen.

Mvg

Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



Dank Wim voor de snelle reactie! Dat krijg je dus als je een blok nadien toevoegd. Vergeet je een tabblad.
Bedankt de aanvulling mbt getrokken treinen. Dat is wel zo praktisch.

vr.gr. Michiel

vr. groet,
Michiel

Koploper 7.4, Loconet over IB Basic Usb
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina