Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 113 / Bezoekers Vandaag: 4505
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Herstart N-spoor modelbaan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wim wassink

Netherlands
4 berichten

Geplaatst - 01 dec 2011 :  17:03:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers,

Mijn naam is Wim Wassink, ben 59 jaar en ik wil mijn zeer oude modelbaan nieuw leven inblazen.
Ik ben in het bezit van een aantal analoge treinen van de merken Trix, Fleissmann, Roco. Daarnaast bezit ik van de firma Lenz de Lz100, Lv100 en 101, Li100. Een enkele trein is voorzien van een Arnold locdecoder, maar doordat ze meer dan 15 jaar opgeslagen is geweest en niet gelopen heeft moet ze weer opgang gebracht worden.
Vraag 1 : Kan de Lenz apparatuur worden geupgrade (versies 3.2)worden en samenwerken met koploper.
Vraag 2: kunnen de locdecoders van Arnold gebruikt worden samen met koploper.
Vraag 3: welke merk locdecoder kan het beste aangeschaft en ingebouwd worden in mijn treinen o.a. stoomloc fleischmann 7175, NS 1127 en NS 1221 enz.
met vr. gr. wim wassink

remunj

Netherlands
1096 Posts

Geplaatst - 01 dec 2011 :  17:41:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom op het forum.

Antwoord 1: Ja, Kijk maar op de Lenz website wat de mogelijkheden en prijzen zijn om deze te upgraden naar versie 3.6

Antwoord 3: Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar kijk eens bij ESU voor de Lokpilot serie. Daar zijn de ervaringen positief over.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Bernhard Keizer

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 01 dec 2011 :  19:23:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Vraag 2 : De oude Arnold decoders zijn te herkennen door Lenz en daarom ook met Koploper.
Vraag 3 : Locdecoders van Kuhn zijn ook heel goed en betaalbaar.

groeten,

Bernhard
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 01 dec 2011 :  19:52:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Wim,

Weet je dat zeker versie 3.2 en dan 15 jaar oud? Is dat niet versie 2.3 dat lijkt me meer voor de hand liggen namelijk.

Lokdecoder voor N-Loks gewoon een Kuehn N025 0f N045, decoders met heel goede rijeigenschappen en heel erg weinig problemen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina