Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 135 / Bezoekers Vandaag: 2320
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 spookmeldingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ditty

Netherlands
7 berichten

Geplaatst - 07 nov 2011 :  22:23:41  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo ik ben dit van engelen en rijd met marklin c rails en een ib.
ik ben zeer tevreden met koploper en beleef er veel plezier aan nu heb ik echter een probleem waar ik niet uit kom.
en dat is het volgende alles gaat goed tot dat ik loc 1307 laat rijden dan gaan er diverse terugmelders spontaan op lichten en staat alles stil door een spookmelding het gebeurd geheel willekeurig en het maakt niet uit in welk blok de loc rijdt als hij stil staat gaat alles weer goed de loc heeft het altijd goed gedaan en is er zomaar mee begonnen ik heb de decoder al vervangen maar dat heeft ook niet geholpen.
ik weet het even niet meer kan iemand mij de oplossing bieden alvast bedankt

groet dit

hubertus

Netherlands
1939 Posts

Geplaatst - 08 nov 2011 :  16:25:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat lijkt me in ieder geval geen koploper probleem.
Als het echt alleen die ene loc is, zou ik die toch eens na (laten) kijken.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 08 nov 2011 :  21:26:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dit,

Welkom op het forum. Heb je misschien een Uhlenbrock decoder in je 1307 zitten. Ik heb een keer een vergelijkbare situatie gehad met een loc met een dergelijke decoder. Na een tijdje sloeg zelfs Koploper en de PC op tilt. Als ik de loc van het spoor nam en alles had gereset, was het probleem weg.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

ditty

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 08 nov 2011 :  21:39:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo dirk

nee die zit er niet in ik heb ook al een andere decoder geprobeerd maar dat maakt niet uit.
als de loc stil staat heb ik geen problemen hij doet het alleen als die rijdt veder kan ik alles met de loc ik kan hem programmeren en ook handmatig mee rijden is geen probleem zelfs als ik met de ib handmatig rijdt terwijl koploper actief is heb ik geen probleem alleen wanneer koploper hem aanstuurd is het bal.

gr dit
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 nov 2011 :  11:35:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dit,

Als koploper aan staat zeg je en je rijd handmatig is er niets aan de hand, maar leest koploper dan wel de melders, oftewel heb je op het groene spiegelei geklikt? Of staat koploper alleen maar aan op je PC?
Want anders is het wel een heel erg vreemd verhaal.
Zoals ik het nu lees is het gewoon een probleem met de lok, waarschijnlijk iets met de motor of de ontstoring.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 09 nov 2011 :  20:49:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dit,

Op basis van je verhaal ben ik het met Wim eens. Waarschijnlijk zit er iets raars in de loc. Ik zie dat je over de brug woont. Ik wil best eens langs komen en je bent ook hier welkom. Stuur maar een PB als je daar iets mee wilt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

dbotop

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 10 nov 2011 :  10:28:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb hetzelfde al eens gehad. Nu rijdt ik met een zelfgebouwde centrale (MM Digisys) en zelfgebouwde S88 massadetectie printjes ( a la Sven Brandt). Probleem trad gek genoeg alleen op als een BR 218 ging rijden en het maakte niet uit waar. Het bleek vooral veroorzaakt te worden door iedere eerste ingang van een S88 terugmeldmodule. Koppelde je die los, dan was het over. Door deze iets minder gevoelig te maken d.m.v. het tussenschakelen van een diode tussen de massarail en de print ingang was het opgelost. Nu rijdt alles prima. Misschien heb je iets hieraan.

groeten,
Douwe
Ga naar bovenaan de pagina

ditty

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 11 nov 2011 :  12:00:33  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo,
dirk bedankt voor je aanbod ik ga nog even het een en ander uit proberen en eventueel de loc na laten kijken als ik er dan niet uit komt zal ik zeker gebruik maken van je aanbod wel leuk dat je zo dicht bij woon ook de rest bedankt voor jullie reacties ik ga het een en ander even na kijken en uit proberen ik hou jullie op de hoogte van me bevindingen

gr dit
Ga naar bovenaan de pagina

ditty

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 05 dec 2011 :  22:07:50  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo luitjes,
nou ik ben er uit hoor, de loc is niet defect maar ik heb een terug melder van ldt gekocht en die werkt prima alleen had ik op de t aansluiting een massa aangesloten en dat moet dus niet draadje los en alles werkt weer prima.
nogmaals bedankt alemaal voor het mee denken en tot het volgende probleem.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina