Auteur |
Onderwerp |
|
claudiov
20 berichten |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 22:12:35
|
Beste forumleden, Bij de mailiebaancursus (paragraaf 11.2) wordt uitgelegd dat een blok minimaal 2 detectiestukken bevat, en in sommige situaties 3. Dat verschil begrijp ik. Nu heb ik ook gelezen over detectieloze stukken. Wat is de functie hiervan? Wanneer je een blok verdeelt in detectiestuk-detectieloosstuk-detectiestuk, heeft dat dan dezelfde functie als een blok verdeeld in twee detectiestukken? Met andere woorden: houdt koploper het blok bezet totdat de trein het 2e detectiestuk heeft verlaten, of is het blok onbezet, zodra de trein zich in het detectieloze stuk bevindt? Groet, Claudio |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 22:26:13
|
Claudio, om een blok bezet te houden of te maken hoeft er geen bezet/terugmelder geactiveerd te zijn of te worden. Het simpele feit dat je een decoder nummer (LokNummer) in een blok plaatst is voldoende omdat blok bezet te maken en te houden. Het nut van detectieloze delen is uit besparings overwegingen. Je hebt minder plaatsen op je bezet/terugmelder nodig.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 22:27:10
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door claudiov
Wanneer je een blok verdeelt in detectiestuk-detectieloosstuk-detectiestuk, heeft dat dan dezelfde functie als een blok verdeeld in twee detectiestukken?
Inderdaad, koploper reageert op het bezet worden of het vrij worden van bezetmelders. Detectieloze delen verstoren dus niets.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
claudiov
20 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 22:33:12
|
Beste Wim en Theo,
Bedankt voor de snelle reactie! Dat is duidelijk en begrijp ik er weer een stukje meer van.
Groet, Claudio |
|
|
|
Onderwerp |
|