Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 301 / Bezoekers Vandaag: 4929
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Locs keren terwijl ik dit niet wil.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

John Bal

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 07 okt 2011 :  18:55:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forum leden. Na een hele tijd van afwezigheid ivm de ombouw van mijn huidige "grote"baan (hout zagen lijmen en rails leggen) ben ik weer zover om met koploper aan de gang te gaan.

Ik naast de bouw van mijn "grote" baan ook nog met een "klein" baantje bezig en daar heb ik nu een probleem mee die waarschijnlijk simpel op te lossen is, maar ik kom er na één uur iig niet aan uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb dus een baantje met een tweesporig schaduwstation en een tweesporig station. langs de buitenzijde van de baan loopt een paradespoor (zie bijlage). Als ik automatisch aan het rijden ben gaan de locs soms keren in het station of schaduwstation terwijl ik dit niet wil. Ze moeten gewoon rechtdoor blijven rijden en niet van richting veranderen.

Kan iemand aangeven waar het probleem zit? Alvast dank voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

John Bal



Download Attachment: Kleinzwitserlan.bck
14 KB

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 07 okt 2011 :  19:26:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
John,

Ik denk dat de loks helemaal niet keren, want je hebt nergens aangevinkt bij blokeigenschappen dat zij dat moeten doen, en ik denk zomaar dat je dat nu juist wel zou moeten aanvinken, stel me zo voor als je uit blk 1 komt en weer naar blok 1 gaat dat je moet keren. Verder denk ik dat het verstanding is om in het spoor waar blok 5 zit een tweede blok op te nemen, dan kun je beter de draairichting bepalen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

John Bal

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 07 okt 2011 :  21:17:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Wim,

Probleem is verholpen. Keer loc op sommige plaatsen aanzetten.

Blok 6 aanmaken kan maar dan heb ik een extra S88SD16-n nodig (6 x 3= 18 bezetmeldpunten of ik moet voor blok 5 en 6 geen volledige detectie toepassen) en daar heb ik voor dit baantje even geen zin in, maar iig bedankt voor de tip.

Groet, John
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 07 okt 2011 :  22:46:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
John,

Blok 6 een melder van blok 5 gebruiken, en voor blok 5 2 melders gebruiken.

Blok 6 geef je dan een algemeen stopverbod, en van blok 5 en 6 kun je dan een 2-richtingsgroep maken. Scheelt je ook weer in het aanmaken van deadlocks.

M.a.w een melder van blok 5 afsnoepen. ;)
Volledige detectie hoeft niet, je wissels hebben tenslotte ook geen detectie.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 07 okt 2011 22:47:27
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina