Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 506 / Bezoekers Vandaag: 13271
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 775
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Schakelaar omzetten?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Robgood

Netherlands
22 berichten

Geplaatst - 07 okt 2011 :  23:43:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Forummers,
Loop tegen een probleempje aan
Koploper naar Ecos2
Heb ergens een lampje gemaakt, schakel ik via een poort van de switchpilot. Werkt perfect. Alleen op de ecos brand(t?) het als ook de ecos zegt dat het brand, dus het goede icoontje, maar als ik het lampje dmv een schakelaar in baanontwerp doe dan is het verkeerd om dus lampje brandt met het uit icoontje en brandt niet met het aan icoontje... als ik dan het vinkje 'verkeerd' aangesloten aan vink begint koploper te kieren dat dat niet kan omdat het op de centrale moet worden gedaan... maar ja daar is het goed... (en ik zou ook niet weten waar ik dit om zou moeten zetten...) heel verhaal maar misschien weet een van jullie de oplossing? Bedankt alvast ook voor zo ver het verhaal gelezen te hebben.
rob

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 08 okt 2011 :  20:38:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Als ik het goed heb onthouden werkt de mogelijkheid "verkeerd aangesloten" niet bij de ECos2, omdat je in de ECos2 ook de wissels moet definiëren en deze moeten dan bij het inbrengen in dezelfde positie staan als in Koploper. Ik ga ervanuit dat dat bij schakelaars net zo is. Je schakelaar of in je Ecos of in Koploper verwijderen en vervolgens in de juiste configuratie weer invoeren is volgens mij de oplossing.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Robgood

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 08 okt 2011 :  23:11:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk, Bedankt voor de reactie, nee heb schakelaar meerdere malen opnieuw aangemaakt met alle standen van de schakelaar op de ecos, maakt niks uit eindelijk blijft de uitstand op koploper de aanstand van ecos2 activeren en vice versa...
Rob
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
346 Posts

Geplaatst - 09 okt 2011 :  02:42:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rob,

Begrijp ik het goed dat het Ecos icon gelijk met het lampje brand maar dat de schakelaar in het baanontwerp dan uit staat en als het de schakelaar aan gaat het lampje uit gaat?

In dat geval zou ik de schakelaar een speciale actie aan laten sturen die geïnverteert de switch pilot aan stuurt.

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

Robgood

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 09 okt 2011 :  23:37:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Jack,
hmm.. ga ik proberen, zal ook een wat andere schakelaars in ecos en koploper maken, om te zien of het verschijnsel altijd optreed, als ik een oplossing heb zet ik het er nog wel onder, bedankt voor het meedenken zover...
Rob
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina