Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 143 / Bezoekers Vandaag: 3147
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Opstart koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Johan Oden

Netherlands
27 berichten

Geplaatst - 19 mrt 2011 :  15:46:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koploper vrienden.
Van daag ben ik tegen het volgende probleem op gelopen:Als ik koploper opstert dan krijg ik de melding ïnteger overflow dan druk ik op ok dan komt het koploper logo en staat er onder "bij lezen vorige stand".
En veder gebeurd er niets.
Ik heb al van alles geprobeerd Ik weet het niet meer

teppp01

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 19 mrt 2011 :  17:00:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Johan, neem ik aan?

Had vandaag hetzelfde. Heeft iets met windows update te maken.
heb koploper verwijderd opnieuw geinstalleerd en backup van mijn db teruggelezen en alles werkt weer.

de enige reden die ik als oorzaak kan aanwijzen is mijn poging Explorer 9 van microsoft te installeren. dit ging niet naar mijn zin, ik kreeg een engelstalige! Dus heb ik deze update weer verwijderd gisteren. Toen ik net koploper op deze pc opstarte kreeg ik dezelfde melding als jij.


met vriendelijke groeten

Piet Tepper

ps even je naam onder een bericht stellen wij op prijs.


Rij sinds 7 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2011 :  20:06:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allebei,

FF offtopic misschien maar bijvoorbeeld om genoemde reden van Johan heb ik nu een PC apart voor KL met gewoon XP erop van jaren geleden zonder allerlei onzinnige window-updates die altijd voor een hoop problemen (kunnen) zorgen in je programma(s). Geen internet erop en dus geen problemen. En....zelfs mijn help tekst heb ik weer gewoon terug.
Nee, geen internet en updates op mijn Koploper PC. Zo werkt het altijd !!!!

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2011 :  15:13:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator  Reageer met citaat
Voor de helpfile lezen op pc was al een fix

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1106&SearchTerms=help,file

ook in windows 7 is dit nog steeds mogelijk.

Met vriendelijke groet
Erwin
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2011 :  21:47:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan en Piet,

Zoals jullie het beschrijven, lijkt het of er door iets, mogelijk een niet goed verlopen Windows-update, iets vernield is in Koploper of de database. Koploper opnieuw installeren en dan vanuit de backup-file de database opnieuw inladen, is dan vaak de oplossing.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 24 mrt 2011 21:47:49
Ga naar bovenaan de pagina

Johan Oden

Netherlands
27 Posts

Geplaatst - 11 apr 2011 :  22:07:01  Toon profiel  Reageer met citaat
helaas, alles opnieuw geïnstalleerd, oude database opnieuw ingelezen maar het probleem is niet opgelost. Ik blijf de melding integer overflow houden?????

Weet iemand nog raad?

Groeten Johan

Bewerkt door Johan Oden op 11 apr 2011 22:07:38
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 11 apr 2011 :  22:34:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Johan,

Das wel erg vervelend. Ik heb gekeken wat interger overflow betekend.
Iemand moet je er toch mee kunnen helpen.

In computer programming, an integer overflow occurs when an arithmetic operation attempts to create a numeric value that is larger than can be represented within the available storage space. For instance, adding 1 to the largest value that can be represented constitutes an integer overflow. The most common result in these cases is for the least significant representable bits of the result to be stored (the result is said to wrap). On some processors like GPUs and DSPs, the result saturates; that is, once the maximum value is reached, attempts to make it larger simply return the maximum result.

Wat voor windows heb je nu opje PC? en gebruik je de PC alleen voor je treinenbaan?

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 12 apr 2011 :  01:36:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Johan,

Denk dat je database beschadigd is, maak eens een nieuwe database, of beter nog plaats even een backup ervan hier.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 12 apr 2011 :  20:37:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Naast de tips van Wim kun je ook nog eens kijken wat er gebeurt als je een oudere backup probeert in te lezen. Het kan zijn dat de beschadiging ook in de recente beackup terecht is gekomen, waardoor opnieuw inlezen het probleem niet oplost.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina