Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 138 / Bezoekers Vandaag: 2981
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelders lichten niet op....
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 17 dec 2010 :  23:16:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Seb

Als er iets gebroken is in de interface heb ik een probleem natuurlijk, dat kan ik niet meten.



Is voor mij niet echt een probleem, is eenvoudig te herstellen als dat het is, en alles wijst erop dat dat het is.
Het is jammer dat je wat ver uit de buurt woont.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 17 dec 2010 :  23:49:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Had ze niet gezien omdat ze staan als een regeltje en niet als foto's.Ziet er goed uit.
nog wat info :
De modules worden met 5 Volt vanuit de Digitale
Centrale gevoed. De aansluitingen van de buskabel is als volgt:

Pin Betekenis
1 Data
2 Massa
3 P/S
4 Clock
5 Reset
6 + 5V

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 18 dec 2010 :  00:05:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zal morgen eens kijken of het misschien ligt aan een slecht contact.
Ja Wim, afstand is normaal geen probleem voor mij alleen met dit weer .....maar zeker heel aardig dat je dit voorstelt. We wachten af.

Ook goed om die gegevens van die flatcable te hebben. Ook bedankt daarvoor Belletj.Weet ik weer wat meer !!!

Ga morgen maar weer aan de slag

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !

Bewerkt door Seb op 18 dec 2010 00:07:51
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 18 dec 2010 :  00:12:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Seb,

Hier kun je makkelijker zien wat waar zit op de s88 aansluiting
http://www.rosoft.info/S88-N.html

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 dec 2010 :  11:04:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Seb,

misschien wil iemand bij jou in de buurt je helpen, met een zelfde configuratie, door 1 voor 1 hardware uit te wisselen kom je er snel genoeg achter of er een evt. defect is.

je kan evt. contact met mij opnemen, ik ken iemand bij jou in de buurt die je wel kan en wil helpen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 18 dec 2010 :  11:17:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Dank ook voor jouw reactie. Ook jij hebt gelijk, de hardware. Gelukkig is vanmorgen de aap uit de mouw gekomen. Toch de lange flatcable die stoorde. Heb nu een kleine er net tussengekregen, moest een en ander los maken maar is gelukt.

Het betreffende spoor lichtte nu mooi blauw op als er een loc overheen reed, alsmede de meldpunten een voor een in de rijrichting gezien. Dus het werkt weer, geen grote kosten voorals nog, gewoon een lange nieuwe kabel....een stomme kabel. Maarja, belangrijk natuurlijk. Ook weer een proces in mijn digitale leergang
Het kon ook niet anders dan een hardware probleem zijn en heeft ook niks met KL te maken, dat kon het in mijn ogen eigenlijk gewoon ook niet zijn.

Maar ja, het werkt en ik DANK JULLIE ALLEMAAL HEEL HARTELIJK voor jullie hulp en steun in de zware technische dip ondanks dat het niks direct met KL te maken had !!!

Ik kan weer verder werken en alles een voor een aansluiten, testen en nog eens testen. SUPER !!

Many greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 18 dec 2010 :  11:39:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Na controle blijkt dat er twee draadjes zijn gebroken. De kabel maakt een S lus en wordt gesteund door de zwarte kap. Toen ik de kap verwijderde bleken er twee draden gewoon te zijn afgebroken aan een kant. Niet meer te repareren.
Hoe voorzichtig ook, een draadbreuk zit altijd on de hoek !!!

Greerz Seb


Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 18 dec 2010 :  13:58:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Seb ,gewoon die kabel ombouwen naar een utp kabel.Is vrij makkelijk en je bent van de meeste storing af.Ik heb ze hier allemaal zelf gemaakt en sommige zijn 4 meter lang.Niet de minste storing.Kijk anders eens op mijn website.Ipv de stekkertjes die ik heb,gewoon platte kabel afknippen op 4 cm en aan elkaar solderen.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 18 dec 2010 :  16:03:48  Toon profiel  Reageer met citaat
He Johhny,

Dat ziet er goed uit allemaal.Ik ga het eens rustig bekijken allemaal.
De terugmelders komen allemaal bij elkaar op een plek en trek gewoon de rdraden van de melders in bundels daarheen. Een bekende van me gaat de kabel maken voor de centrale naar de S88. Dan kan ik voorlopig vooruit.

Leuke opgebouwde site trouwens en zie dat je, net als ik, je niet alleen met treinen bezig houd.

Greetz and thanx
Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina