Auteur |
Onderwerp |
|
Fleur
Barbados
67 berichten |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 20:34:19
|
Hallo, Is er iemand die ervaring heeft met aansluiten van keerlussen en Twin center(keerlus) in Koploper? Ik krijg het niet klaar !!
mvg,
Fleur
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Fleur
Barbados
67 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 22:10:55
|
Hoi Wim,
Ik heb nog niets gedaan, Ik weet gewoon niet waar te beginnen. Het enige dat ik weet dat er elektronica in de twin center zit om 4 keerlussen te maken, maar hoe? |
|
|
Fleur
Barbados
67 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 22:43:49
|
Ik heb een schets gemaakt van de toestand. Waar moet ik de rails doorzagen en hoe sluit ik mijn Twincenter erop aan? Omdat rails zo duur zijn heb ik het nog nooit geprobeert.
Download Attachment: LUS.jpg 31 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 23:38:48
|
Hallo Fleur,
Ik ben het met Wim eens. Met het TC alleen zal dat niet lukken. Je kunt je keerlus elektromechanisch laten omschakelen. Daar zijn ruwe systemen voor, zoals de Lenz LK100, die werken op kortsluitdetectie en meer geavanceerder systemen, zoals de keerlusschakeling van Funkyrail of Wim Ros. Als je altijd met Koploper rijdt, kun met een paar schakeldecoders en speciale acties het geheel ook aansturen. Hoe je het precies moet doen is een heel verhaal en lastig via het forum uit te leggen.
Hierbij een voorbeeld van hoe het zou kunnen.
Download Attachment: Vbkeerlus.pdf 114,95 KB
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 23:45:34
|
Snap ik niet
Grtzz Rob
Fantasia >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 15 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
Fleur
Barbados
67 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 23:48:04
|
Bedankt phdirk, dit ga ik eens bestuderen. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Fleur
Barbados
67 Posts |
Geplaatst - 01 dec 2010 : 18:37:40
|
Hallo Wim, Ik heb uw 'KLIK' gevolgd en heb er drie besteld. ( zonder onderdelen )
Mag ik dan van u uw bank gegevens (naam, adres, IBAN, BIC), dan betaal ik per overschrijving.
Ik hoop dat er een goede handleiding en draad schema voor twee richtingen bij zit?
mvg,
Fleur ( manu-smet@pandora.be )
|
Bewerkt door Fleur op 01 dec 2010 18:40:16 |
|
|
Robnus
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 01 dec 2010 : 20:53:10
|
Hallo Fleur,
Je kan natuurlijk ook een power 3 nemen. Is ook makkelijk als je de baan groter maak. Of als je de TC niet teveel wil belasten. Dan laat je alles over de power 3 van uhlenbrock gaan en laat je de TC alleen schakelen. En de power 3 heeft er een keerlus schakeling standaard in zitten Heeft 1 nadeel je zal er een extra voeding bij moeten zetten.
Mvg Rob
Minitrix, Intellibox, Koploper, BMD16-SD |
|
|
|
Onderwerp |
|