Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 214 / Bezoekers Vandaag: 1027
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Verdwenen wissels: blauwe stippen.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

elstrodto

6 berichten

Geplaatst - 29 nov 2010 :  16:08:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemiddag medespoorders,

D.m.v. dit forum, alle helpfiles, en div. andere handleidingen, probeer ik me inzicht te verschaffen in KOPLOPER 7.1
Als test heb ik (virtueel op de pc) mijn spoorbaan in aanbouw, al vast in koploper 7.1 gezet, in een poging e.e.a. te leren.
Het is me gelukt om drie loks automatisch te laten rijden: De bezette blokken wisselden van kleur, de loknummers schuiven over de baan en de wissels gingen om. Het zag er goed uit.
Maar schijn bedriegt nu: iets doe ik dus verkeerd:
nu, ff later start ik koploper weer op... Op de plaats van de wissels zijn de lichtblauwe streepjes verdwenen. Schakelen gaat niet. En er zijn BLAUWE STIPPEN verschenen?
Op div zoekacties in helpfiles en forums of eerdere draadjes, lukt het me niet de mijn BLAUWE STIPPEN te lokaliseren. Hoop op uw support.

Met vriendelijke groet OnnO, koploper starter





Download Attachment: laptopproef.bck
32,57 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  17:04:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Onno

Op het wissel de rechtermuisknop indrukken, en dan het vinkje weghalen wat nu voor het woord defect staat.
Aan je database zie ik trouwens niets verkeerd. Zie dus ook geen blauwe stippen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 29 nov 2010 17:09:01
Ga naar bovenaan de pagina

elstrodto

6 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  19:30:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim, (de twee keerlusautomaten van je, moet ik nog steeds inbouwen..)

Ik schaam me eigenlijk een beetje, nu jij reageert...had ik maar meer tijd.. Maar dat terzijde.

Van de keuzes RMK op wissel in het baanplan, is geen defectvinkje actief. Nergens is er iets aangevinkt.
Ik hoop dat je de upload-pdf kunt zien. Een jpg-upload pakt niet. Dit is wat ik zie. Groet OnnO Elstrodt.



Download Attachment: Afb_blauwe_stippen.pdf
41,08 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  20:13:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Onno,

Vooral die blauwe stip op dat vaste kruis is een beetje vreemd.

Gooi die database eens weg, en restore de database die je hier naar toe geupload hebt. Is het dan weg?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 29 nov 2010 20:14:22
Ga naar bovenaan de pagina

elstrodto

6 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  20:41:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Wim,

Dat had ik al eens gedaan, al vóór dat ik op het forum om raad vroeg.
Ik heb het nu nogmaals gedaan.
Restore/geg ophalen/ en vinkje bij "gelijk openen".
Ook nu geen resultaat.

Zou het aan mijn notebook kunnen liggen? wel gek eigenlijk. Het heeft zich niet eerder voorgedaan.
Ik ga 't ding even herstarten je hoort van me.

gr. OnnO
Ga naar bovenaan de pagina

elstrodto

6 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:15:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim, pc probleempje, geen koploper storing ! gelukkig.

Probleem opgelost. Heb de pc helemaal plat gehad.
Het baanplan ziet er uit zoals ik gewend ben. De wissels zijn ook te bedienen. Ik zal op een later tijdstip verder de rest controleren. Maar ik verwacht dat dat ook wel weer ok zal zijn.
Dan ga ik eens met vaste treinroutes spelen. Kijken of ik dat werkend kan krijgen.

{daarom ging die jpg-upload wellicht ook fout..)

Heel erg bedankt voor je reacties, Wellicht spreken we elkaar nog eens.

Nog een prettige avond, OnnO

Bewerkt door elstrodto op 29 nov 2010 22:13:41
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  22:18:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Onno,

Waarom nu toch altijd gelijk met die vaste routes. Met variabele routes kun je veel leukere dingen doen, dan met vaste patronen, waar niet van af geweken wordt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

elstrodto

6 Posts

Geplaatst - 30 nov 2010 :  16:57:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi, Wim
Je schreef eerder "aan je database zag ik verder niks verkeerds".
Dat voelde als een compliment. Want dat betekent dat ik op min of meer eigen kracht de zaak draaiend heb gekregen.
Nu wil ik weer een stapje verder in koploper duiken en mijn keuze vaste route is een volstrekt willekeurig, hoor. Gezien je reactie zal ik ff verder kijken en richt ik me op een beter/nuttiger onderwerp.
Uiteindelijk wordt het een soort museum baantje periode rond 2/3. De lokjes in de database heb ik echt liggen, gewoon omdat ik ze leuk vind. Het historische element rechtvaardigt dan min of meer hun samenhang snap je. Het is de bedoeling dat (ooit....)dat er beveiligde treinen vrij m.b.v. aut.rijden hun weg zoeken, terwijl ik handmatig op het depot [met handmatige draaischijf]wat rommel. Ik moet nog uitzoeken hoe ik het samenspel aut.- en handmatig rijden moet configureren: moet ik in de buurt zijn van handmatige wisselstraten of zit ik nu op een verkeerd spoortje? groeten OnnO


Bewerkt door elstrodto op 30 nov 2010 17:03:29
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 30 nov 2010 :  17:51:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Onno,

Kijk eens in de online help bij handmatige treinroutes en handmatige wisselstraten en handregelaars.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

elstrodto

6 Posts

Geplaatst - 01 dec 2010 :  13:30:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, Dat ga ik doen. Thanks.

Alvast prettige feestdagen en een gezond 2011 !
Met een hartelijke groet, OnnO.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina